Banca Transilvania a inceput sa lucreze la noul plan de afaceri pentru urmatorii trei ani, care va include atat o crestere organica, dar „mai profitabila“, cat si noi achizitii dupa ce si-a facut mana cu preluarea Volksbank, considerata o oportunitate de cumparare aparuta peste noapte.
Omer Tetik, directorul executiv, spune ca banca din Cluj va ataca mai mult zona urbana. De asemenea, pe masa exista 3-4 tinte de achizitii, iar in 2016 „sigur vom mai cumpara ceva“.
„Avem capital in exces, fondurile noastre proprii au ajuns la 6 miliarde de lei. in 2016 sigur vom mai cumpara ceva. Avem trei, patru tinte, dar mai mult ne intereseaza portofolii. Cu Volksbank am castigat si experienta, stim unde am performat bine si unde mai avem de imbunatatit“, spune Omer Tetik, directorul executiv (CEO) al bancii.
De asemenea, el spune ca Transilvania se uita la cateva modele bancare de business din afara, cum ar fi bancile spaniole Santander, BBVA sau la banca americana Wells Fargo, banca IMM-urilor din America. „ Incercam sa preluam ceva de la ei, dar in acelasi timp sa fim si o banca romaneasca.
„In noul plan de afaceri ne propunem sa crestem cu 7-8% pe an, asta insemnand 8-10% pe retail si 2-3% pe corporate, bineinteles in functie de cresterea economica a tarii si evolutia pietei bancare, a adaugat el. „Credem ca este posibil. Nu ne lipsesc clientii si nici volumele de business. Nu vrem sa alergam dupa vanzari cu orice pret si sa pierdem ce avem deja in retea. Vom incerca sa facem mai mult cross-selling.“
Daca in zona Transilvaniei banca din Cluj este „de departe pe primul loc“, in celelalte zone din tara pozitia este mai slaba. „ Spre exemplu, avem ca tinta sa ajungem in primele trei banci din Bucuresti. Acum inca nu suntem acolo.“
Actiunea BT s-a dublat ca valoare de cand Omer Tetik a venit la conducerea bancii, semn clar ca piata valideaza directia in care merge banca.
Sursa: ZF
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: