„În ultima perioadă a crescut numărul fraudelor şi tentativelor de fraudă online în România, context care validează tendinţele internaţionale pe acelaşi subiect. În această situaţie, din motive de siguranţă, Banca Transilvania a luat o măsură temporară, anumite limitări privind sumele transferate prin intermediul plăţilor instant. Tot din motive de siguranţă, nu vom putea detalia exact limitările, însă menţionăm că acestea sunt temporare, iar clienţii au fost informaţi proactiv“, a transmis banca la solicitarea ZF.
Cel mai des întâlnite în ultima perioadă au fost fraudele în materie de investiţii prin care clienţii sunt contactaţi telefonic, prin e-mail sau social media şi sunt convinşi de persoane rău întenţionate să facă de bună-voie transferuri de bani către destinatari ilegitimi, cu promisiunea unor câştiguri rapide.
_____________
Prin serviciul de plăți instant, clienții – atât persoane fizice cât și persoane juridice – pot trimite și pot primi bani în câteva secunde, oricând: 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an. Banii ajung la destinație în câteva secunde indiferent că este vorba despre plăți pentru bunuri sau servicii achiziționate, transferuri de bani către rude, prieteni sau cunoștințe, facturi sau taxe. Cu o conditie: atat banca din care se initiaza plata cat si cea in care trebuie sa ajunga banii, trebuie sa fie membre ale schemei de plata.
Noua schemă de plăți pusă la dispoziție de TRANSFOND se aplică pentru tranzacțiile mai
mici de 50.000 de lei. In acest moment, la schema de plati instant au aderat 11 banci care acopera 75% din piața plăților interbancare de retail, fără card.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: