Banca Transilvania a inceput sa emita carduri in anul 2000. Sapte ani mai tarziu, banca avea un portofoliu de 1 mil de carduri, iar in 2013 acesta ajungea la 2 mil. de carduri. Astazi, banca anunta ca are in oferta aproape 20 de produse diferite si un portofoliu total – pe sold – de 3 mil de carduri, cel mai mare portofoliu din piata, si o cota de 18,5% din piață (potrivit datelor centralizate de BNR, numarul de carduri valide in circulatie la sfarsitul primului semestru a fost de aproximativ 16,2 mil.).
De asemenea, banca a mai anuntat ca este lider în România si în ceea ce priveşte volumele tranzacționate cu cardul.
In perioada iunie 2017/iunie 2016, banca a inregistrat un plus de 23% pe volumele tranzactionate.
De asemenea, continua cresterea spectaculoasa pe gradul de utilizare al cardurilor contactless, una din cinci tranzactii fiind contactless, „care înseamnă o creştere de peste 450%, în iunie 2017, faţă de iunie 2016”, potrivit comunicatului bancii.
Infrastructura proprie de acceptare a cardurilor la nivel national numara peste 41.350 de terminale, dintre care 40.000 de POS-uri, 1.200 de bancomate şi aproape 160 de bancomate multifuncționale BT Express Plus. Cota de piata a bancii pe infrastructura nationala de acceptare a cardurilor este de 20,5% (la sfarsitul primului semstru din acest an, BNR a raportat ca in piata sunt operationale 200,817 terminale, dintre care 11.208 ATM-uri si 189.609 POS-uri).
„La BT, povestea cardurilor a început în anul 2000, când am lansat primul card, cu ajutorul unei echipe formate din 7 persoane. Au urmat lansări de carduri BT Visa şi Mastercard – cu beneficii diferite pentru clienți diferiți – şi multe proiecte şi rezultate frumoase. Continăm povestea de succes, aşa încât pregătim noutăți BT Pay, şi anume alternative de plată care vor aduce clienților experiențe noi, mai multă mobilitate şi confort” declară Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking, Banca Transilvania şi Preşedinte al Comitetului Executiv Visa Romanian Member Forum.
De-a lungul anilor, banca a marcat o serie de premiere in Romania pe piata mijloacelor alternative de plată: de la emiterea in 2007 a primului card dedicat in exclusivitate medicilor (BT MasterCard Forte), continuand cu posibilitatea de a transfera bani prin bancomat, serviciu lansat in 2010, împreună cu Western Union (în premieră mondială), primirea PIN-ului cardului prin SMS in 2014, posibilitatea de a primi bani prin bancomat de către persoanele care au carduri Mastercard şi Maestro emise în România in 2015, lansarea brățarii contactless BT in 2016 si a ceasului contactless BT in 2017 si pana la Robotul Livia, alternativă modernă de comunicare cu clienții BT prin intermediul Facebook şi Skype, in acest an.
„Banca Transilvania a fost desemnată de 8 ori Banca Anului în activitatea de carduri, în perioada 2007 – 2016, datorită analizelor de piață realizate de NoCash.”, se mai arata in comunicatul bancii.
Banca Transilvania a incheiat anul 2016 cu un portofoliu de 2,83 mil. carduri, dintre care 11,6% carduri de credit, care au generat 112,44 mil. de tranzactii in valoare de 39,7 mld. lei.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: