7 iunie, 2011 – Ajunsa la a X-a editie, Gala NOCASH si-a nominalizat castigatorii pentru activitatea din 2010. Industria cardurilor a desemnat MCSI Partenerul Anului, „Pionierat in industria platilor fara numerar” a fost adjudecat de BRD-InstantPay iar „Premiera Anului” a fost considerat serviciul de transfer de bani la ATM lansat de Western Union in parteneriat cu Banca Transilvania.
Un juriu format din trei agentii de PR, Premium Communication, Grayling si Total PR a desemnat-o pe ANA SABIESCU (WALL-STREET) JURNALISTUL ANULUI.
CEA MAI BUNA PROMOVARE
In competitie au intrat campaniile a sase emitenti:
BCR-RATB cu campania “Iti tinem locul un an de zile” pentru promovareaoperatiunilor de incarcare/reincarcare card de transport RATB in reteaua BCR |
BRD cu campaniile:. “A la carte” – “Creeaza-ti un card la fel de original ca tine”
. “Punct Card” . “Instant Pay” – “Traiesti in viteza, Platesti in super viteza” |
Banca Romaneasca cu campania„Un card destept pentru cumparaturi inteligente” |
Banca Transilvania cu campania“Plateste-ti cu cardul taxele si impozitele locale” |
GarantiBank – Campaniile Bonus Card dedicate stimularii folosirii produsului si consolidarea brandului pe piata |
Raiffeisen Bank cu campaniile. Multishop – Programul de bonusuri si rate fara dobanda
. „Studentocard – se adapteaza perfect stilului tau de viata” |
Castigatorul este GarantiBank – “Campania Bonus card”
In urma campaniilor de promovare a Bonus Card, GarantiBank a obtinut urmatoarele cresteri in 2010 fata de 2009:
. portofoliul de carduri | + 52% |
. carduri active | + 62% |
. numar tranzactii | + 230% |
. valoare tranzactii | + 270% |
Premiile pe baza de nominalizari au fost votate de 32 de persoane, reprezentanti ai emitentilor, schemelor de plata, procesatorilor de card si furnizorilor de tehnologie. Membrii juriului nu au putu vota pentru propriul serviciu/produs/membru.
PREMIERA ANULUI
Nominalizari
BRD |
Pentru lansarea serviciului “A la carte” care permite personalizarea cardurilor cu orice imagine dorita de catre client. |
|
BCR | Pentru lansarea primului card de credit co-branded pe piata aeriana low-fare din Romania – BCR Wizz Air. | |
Western Union | Pentru lansarea, in premiera mondiala pentru reteaua Western Union, a serviciului de transfer de bani prin ATM. | |
Garantibank | Pentru lansarea primului card de afinitate eco de pe piata bancara din Romania, impreuna cu organizaţia de mediu WWF | |
Orange | Pentru implementarea primului sistem de plata prin telefonul mobil al unui serviciu de transport in comun din Romania. | |
Unicredit & Metro | Pentru lansarea, la nivel national, a primului card de credit co-branded, destinat persoanelor juridice. |
Castigator este WESTERN UNION
PIONIERAT IN INDUSTRIA CARDURILOR
Nominalizari
BRD – Instant Pay | Pentru dezvoltarea primei aplicatii ce permite plata calatoriei, in transportul public, folosind tehnologia contactless. |
BCR |
Pentru posibilitatea de reincarcare a Cardului de transport Activ direct la ATM-urile amplasate la Metrou. |
Carrefour | Pentru punerea in circulatie a primului card prepaid emis de o retea de hypermarketuri. |
Euronet | Pentru lansarea primei retele private de automate bancare de tip “shared network” de pe plan local. |
NETOPIA SISTEM(mobilpay) | Pentru introducerea platii prin apel Romtelecom pentru toate magazinele partenere care ofera produse/servicii cu valori intre 5 si 10 euro fara TVA. |
Castigator este BRD – Instant Pay
PARTENERUL ANULUI
Nominalizari
MCSI | Pentru promulgarea HG 1235/2010 privind SNEP si a normelor de aplicare, acte normative care permit relansarea platformei ghiseu.ro si, implicit, o noua modalitate de incasare a taxelor si impozitelor locale: online, folosind orice card bancar (MasterCard sau Visa), direct pe Internet. |
VISA(si bancile membre) | Pentru campania dedicata platii impozitelor si taxelor cu cardul prin care s-a reusit atragerea a peste 100 de primarii in reteaua de acceptare a cardurilor si efectuarea a peste 125.000 tranzactii in valoare de aproximativ 10 milioane euro in 2010. |
RomCard | Pentru introducerea unei noi proceduri de inrolare a cardurilor bancare in 3D Secure – “Activation During Shopping”. |
Castigatorul este MCSI
Premiul NOCASH acordat pentru intreaga cariera – RADU OBREJA
Premiile acordate pe baza datelor statistice raportate de emitenti se prezinta astfel:
CEL MAI VANDUT CARD DE DEBIT
Castigatorul este Banca Transilvania Visa Electron – 297.297 carduri
CEL MAI VANDUT CARD DE CREDIT
Castigatorul este RAIFFEISEN MASTERCARD STANDARD – 56.000 carduri
CEL MAI VANDUT CARD DE BUSINESS
Castigator este BCR Visa Electron – 22.985 carduri
COMERCIANTUL ANULUI
Castigatorul este REAL Hypermarket Romania
Tranzactii – 4.618.872 | Valoare – 579.537.129 RON |
CEL MAI DE SUCCES PROGRAM CO-BRANDED
In competitie au intrat urmatoarele programe :
Banca Transilvania – Rotary |
BRD – ISIC |
GARANTI-AVON |
Raiffeisen Bank – Vodafone |
Castigator este programul Raiffeisen – Vodafone
Numar tranzactii in 2010 – 1.760.000
Valoare tranzactii in 2010 – 220 mil. RON
Noi conturi de card in 2010 – 1.100
CARDUL DE CUMPARATURI AL ANULUI
castigatorul este ING Visa Electron
numar tranzactii comerciale – 9.425.843
valoare tranzactii – 1.202,25 mil. RON
EMITENTUL CU CELE MAI ACTIVE CARDURI PROPRII
Castigator este UNICREDIT TIRIAC BANK
Portofoliu mediu carduri in 2010 | Numar tranzactii in 2010 |
365.000 | 11,5 milioane |
BANCA ANULUI
Castigator este BANCA TRANSILVANIA
Pentru desemnarea Bancii Transilvania ca ”Banca a Anului” pe piata cardurilor a fost analizata performanta BT, in acest domeniu, pe baza a 7 criterii, printre care: numarul de carduri si de conturi de card, produse si servicii lansate, numar de tranzactii realizate cu carduri ale Bancii Transilvania, retea de bancomate si de POS-uri, numarul de contracte semnate cu comerciantii in vederea acceptarii la plata a cardurilor. In 2010, banca a inregistrat cele mai mari cresteri ale portofoliului de carduri valide in circulatie si a retelei de terminale POS. De asemenea, BT a fost cea mai activa din perspectiva lansarii de produse si servicii in piata platilor fara numerar.
Robert C. Rekkers, Director General în cadrul Băncii Transilvania, declara: “Premiul Banca Anului vine intr-un moment-cheie pentru noi, exact pentru anul in care am împlinit 10 ani ca jucator activ pe piata cardurilor. Acest titlu demonstreaza ca avem o strategie adecvata, echipa performanta si idei inspirate. Pentru 2011 ne-am propus sa crestem cota de piata, in special pe segmentul cardurilor de credit, pentru a ne consolida pozitia de jucator de top”.
INDICATORI –BT | 2009 | 2010 | CRESTERE |
Carduri | 1.706.874 | 1.804.294 | 97420 |
Conturi de card | 1.570.432 | 1.667.307 | 96.875 |
ATM-uri | 766 | 805 | 39 |
POS-uri | 11.717 | 14.770 | 3.053 |
Contracte | 9.619 | 9.223 | – |
Produse lansate | . Cardul pentru medici | . Visa Gold Rotary. MC Gold Debit
. transfer bani ATM . aplicatia “BT” pt iPhone si Android . implementare ADS |
|
Nr. tranzactii cu carduri proprii | 40.836.093 | 44.806.455 | 3.970.362 |
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: