[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Banca Transilvania: „Dacă în 2018 doar 2% din plățile făcute la POS erau cu telefonul, în 2022 am ajuns la 30%”

11 februarie 2022

Dorința BT de a oferi opțiunea plății cu telefonul s-a activat acum aproximativ 6 ani, doar că atunci tehnologia și infrastructura erau diferite. Din acest motiv, planul băncii s-a îndreptat spre lansarea de accesorii de plată (wearables), care au fost o opțiune altfel pentru a plăti contactless: cu brățară, cu ceas etc.

Atunci când piaţa contactless a devenit suficient de matură astfel încât POS-urile să permită acceptarea pe scară largă a plăților contactless, precum și penetrarea rapidă a smartphone-ului în rândul românilor, toate acestea au fost decisive pentru pasul următor – plățile cu telefonul.

Din 2018 s-a schimbat povestea și BT Pay a devenit un nou mod de interacțiune a clienților cu banca.

„Plățile cu telefonul devin ceva obișnuit pentru plata la comercianți. Dacă în 2018 doar 2% din plățile făcute la POS erau cu telefonul, în 2022 am ajuns la 30%,” se arata in white paper-ul Bancii Transilvania dedicat aplicatiei BT Pay, cu ocazia atingerii pragului de doua milioane de clienti.

Transferurile de bani sunt tot mai apreciate datorită faptului că sunt realizate instant și e necesar doar numărul de telefon al destinatarului.

De asemenea, pentru gestionarea cardurilor este folosit tot mai mult telefonul deoarece prin BT Pay se poate afla suma din cont, tranzacțiile, pe ce s-au cheltuit banii – grupat pe categorii, detaliile cardului, pot fi confirmate plățile online etc.

În linie cu creșterea preferinței (și a necesității) pentru cumpărăturile online, vedem o creștere și în BT Pay pentru solicitarea datelor de card necesare acestor plăți (peste 1,5 milioane de vizualizări/lună) și, implicit, a confirmărilor cumpărăturilor online prin aplicație.

Retragerile cash cu telefonul sunt o necesitate în app, dacă ne gândim la conceptul de a înlocui portofelul fizic cu cel electronic. Funcționalitatea este folosită de utilizatori mai mult pentru cash de urgență, comportamentul lor fiind îndreptat în principal către plățile cu telefonul sau online.

Unicitatea BT Pay stă în faptul că, strategic, aplicația s-a axat pe card, nu e construită în jurul contului curent. Astfel, platforma a servit o nevoie foarte tangibilă, transformând portofelul fizic al clientului într-un portofel digital, oamenii vizualizând pe telefon exact cardurile pe care le aveau în acel portofel.

Noi am pus în BT Pay cardurile clienților, aceleași cu cele fizice din oferta BT, cu exact același design, ceea ce a făcut ca adopția acestui wallet digital – BT Pay – să fie foarte naturală.

De altfel, studiile arată ca adopția produselor digitale este de succes și are un grad ridicat exact atunci când oamenii nu au nevoie de cunoștințe speciale pentru a folosi o anumită aplicație, când lucrurile li se par naturale, familiare,” spune Gabriela Nistor, Director General Adjunct, Head of Retail Banking & Network, Banca Transilvania.

Mai multe detalii aici: BT Pay, super-app-ul pentru banking de zi cu zi – White paper

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?