[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Banca Transilvania a incheiat 2023 cu 4 milioane de clienți, 6 milioane de carduri și 10.000 de angajați. Valoarea de brand a companiei a ajuns la jumatate de miliard de euro.

10 ianuarie 2024

Banca Transilvania a anunțat ca – incepand cu acest an – va extinde in toata tara serviciile de Premium Banking, adresate persoanelor cu economii sau investiții între 75.000 și 200.000 de euro, respectiv cu venituri lunare de cel puțin 10.000 de lei, primite în cont BT. Banca a incheiat anul 2023 cu patru milioane de clienți, sase milioane de carduri și 10.000 de angajați.

Retrospectiva anului, în câteva dintre subiectele cu cea mai mare anvergură:
• Banca Transilvania este cel mai puternic brand românesc, cu un rating de elită AAA+, conform topului Romania 50 2023, realizat de Brand Finance. Cu o valoare a brandului în creștere cu 25% față de anul precedent, BT a ajuns la o valoare de 494 milioane de euro, ocupând poziția 4 în topul celor mai valoroase branduri românești.


• Creșterea accesului clienților la servicii exclusive prin lansarea Premium Banking: Banca Transilvania a lansat segmentul de business Premium Banking, care vine cu servicii pentru persoanele cu economii sau investiții între 75.000 și 200.000 de euro, respectiv cu venituri lunare de cel puțin 10.000 de lei, primite în cont BT. Premium Banking se adresează clienților din București, iar începând cu acest an va fi disponibil în zonele din țară în care sunt cei mai mulți clienți BT cu acest profil.

• Creșterea aplicatiei BT Pay, prin lansarea constantă de funcționalități, precum: achiziționarea poliței RCA, opțiuni noi pentru gestionarea conturilor și cardurilor, asigurare de călătorie, emitere de carduri virtuale cu design animat, unul dintre ele fiind cardul BT Visa UNTOLD etc.

• Banking pentru copii cu vârste între 10 și 14 ani: Banca a lansat cardul BT Kiddo și aplicația BT Pay Kiddo, care ajută la formarea unor obiceiuri pozitive pentru gestionarea banilor, cu îndrumarea părinților.

• Lansarea Plăților instant în euro pentru persoane fizice și companii. Prin includerea în ofertă a transferurilor instant în euro, Banca Transilvania a aderat la inițiativa europeană prin care transferurile de bani realizate a doua zi devin transferuri în zece secunde, contribuind la creșterea semnificativă a fluxului de numerar și la economii de costuri pentru business-uri, în special pentru IMM-uri.

• Lansarea aplicației BT Go, prin care banca explorează modalități noi de a susține antreprenorii cu soluții de banking și de business. Din decembrie, aplicația are o funcționalitate nouă, în premieră, emiterea și trimiterea automată a e-facturilor către ANAF, care ajută antreprenorii să se alinieze legislației Ro-eFactura, conform căreia, din ianuarie a.c., firmele trebuie să emită facturi electronice, care să ajungă direct în spațiul privat virtual (SPV) al ANAF.

• Integrarea inteligenței artificiale în comunicarea online: banca a lansat pe platforma Întreb BT funcționalitatea AI Search, care simplifică interacțiunile și crește accesibilitatea la conținutul platformei, cu ajutorul tehnologiei.

• Lansarea a cinci emisiuni de obligațiuni: prin cea mai recentă dintre acestea, care a fost și prima emisiune ESG, BT a atras 500 de milioane de euro de la investitori.

• Dublă auditare internațională: începând cu 2023, activitatea băncii este auditată inclusiv de agenția de rating Moody’s, pe lângă Fitch Ratings.

• Parteneriate: BT susține, începând cu 2023, Via Transilvanica printr-o colaborare pe cel puțin trei ani. De asemenea, banca a fost principalul partener al Capitalei Culturale Europene 2023 – Timișoara, unul dintre proiectele naționale.

Banca Transilvania urmează să anunțe prin intermediul site-ului său calendarul de comunicare financiară pentru acest an, care va cuprinde inclusiv data publicării rezultatelor financiare pe 2023.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?