Banca Transilvania anunta finalizarea achiziției acţiunilor deţinute de grupul polonez Getin Holding la Idea::Bank, Idea::Leasing şi Idea::Broker de Asigurare. BT a comunicat initisl semnarea acordului de achiziţie în iunie a.c., iar recent a primit aprobările necesare finalizării tranzacţiei din partea Băncii Naţionale a României şi a Consiliului Concurenţei.
„Actuala Idea::Bank va deveni un hub de digital banking, depăşind sfera băncilor tradiţionale,” potrivit comunicatului bancii. Toate cele trei entităţi cunoscute în prezent sub brandul Idea vor avea noi identităţi corporative. Impactul pozitiv în economie şi societate al achiziţiei Idea::Bank este contribuţia la consolidarea industriei bancare şi repoziţionarea băncii ca platformă digitală, cu agendă ESG pe toate palierele.
„Ne bucurăm să aducem în ecosistemul Băncii Transilvania, alături de capabilităţile BT, o nouă entitate, care are tehnologia în ADN. Suntem încrezători că prin ceea ce ne-am propus suntem deschizători de drumuri pe piaţa bancară din România, pentru clienţi tot mai orientaţi spre banking online,” afirmă Horia Ciorcilă, Preşedinte, Consiliul de Administraţie, Banca Transilvania.
Pentru operațiuni, servicii şi consultanță, clienții Idea::Bank trebuie să se adreseze în continuare echipei Idea::Bank, detaliile de contact fiind următoarele: salut@idea-bank.ro, *4455, respectiv oricare dintre sucursalele băncii.
Ecosistemul omni-channel al Băncii Transilvania integrează avantajele sucursalei tradiţionale cu bankingul online. 67% din totalul clienţilor – 2,3 milioane – sunt digitalizaţi, folosind în mod curent cel puţin una dintre soluţiile digitale ale băncii – aplicaţii, Internet Banking sau Mobile Banking.
Idea::Bank este a treia bancă achiziţionată de Banca Transilvania, după Bancpost (2018) şi Volksbank România (2015).
Consultanţii Băncii Transilvania în această tranzacţie au fost: Barclays Bank Ireland PLC, Filip & Company, EY şi Linklaters.
_______________
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 18% cotă de piaţă, 3,4 milioane de clienţi, 3 linii de business, peste 9.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este singurul brand bancar românesc din Brand Finance Banking 500 (2021). Dincolo de banking, BT doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât şi pentru business şi mediu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: