Banca Romaneasca lanseaza aplicatia BROM Pay dedicata autentificarii biometrice pentru platile on-line. Fara rating in App Store si evaluare de numai 2,6 in Google Play Store.

12 mai 2020

Banca Românească a lansat aplicația BROM Pay prin intermediul căreia clienții posesori de carduri se pot autentifica biometric pentru plățile on-line, „banca intrând astfel în clubul restrâns al furnizorilor locali de servicii financiare care oferă o aplicație de autentificare biometrică a tranzacțiilor e-commerce.”, potrivit comunicatului de presa.

Prin intermediul aplicației BROM Pay, atunci când clientul initiază plata în cadrul unui magazin online, pe ecranul telefonului apare o notificare de tip push prin accesarea căreia se deschide o pagină de autorizare biometrică. Confirmarea biometrică a tranzacției se face prin atingerea senzorului de amprenta al telefonului sau prin altă metodă de autentificare biometrică disponibilă pe telefon (recunoaștere facială, iris sau voce).

Banca nu stochează datele biometrice ale clientului, acestea rămânând în continuare pe telefonul utilizatorului.

În aplicația biometrică BROM Pay utilizatorul poate vizualiza atât tranzacțiile online efectuate, cât și informații despre fiecare tranzacție în parte.

La înrolare, clientul poate vizualiza toate cardurile pe care le deține, iar printr-o simplă atingere a cardului, poate verifica ce tranzacții e-commerce a autorizat biometric de pe cardul respectiv.

Pentru ca o tranzacție să fie autentificată biometric, comerciantul la care se efectuează tranzacția sau procesatorul de tranzacții al comerciantului trebuie să fie înrolat în protocolul de securitate 3DSecure. În cazul în care acesta nu este înrolat, clientul nu primește notificarea de tip push și tranzacția se efectuează prin flux normal, nesecurizat.

Reprezentantii bancii considera ca „Interacțiunea cu aplicația BROM Pay este gândită după standarde moderne de UX („user experience”) determinate de marii jucători la nivel global în domeniul mobile banking.”

Cei care au testat insa aplicatia sunt de alta parere. Din 32 de review-uri primite pana acum, aplicatia este evaluata la numai 2,6.

De asemenea, in comunicat banca nu precizeaza ce tip de telefon pot folosi clientii pentru a se putea autentifica. Din imaginea de mai jos intelegem ca deocamdata este disponibila pentru posesorii de Android, varianta iOS a aplicatiei fiind inca in faza de testare, „urmand ca in scurt timp sa fie publicata pe platforma de aplicatii iOS”. De la aceasta precizare, au trecut deja trei luni.

Cel mai recent comentariu este postat in 24 aprilie a.c., din partea Mihaelei Cazacu: „Din pacate aplicatia nu merge. Doar afiseaza cardul, dar nu poti face nimic. Nu stiu daca alte persoane au reusit sa faca plati. Eu clar nu.”

Banca nu a avut nicio reactie.

Se pare ca aplicatia BROM Pay este totusi urcata si in App Store, insa fara rating si fara niciun comentariu din partea utilizatorilor.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?