Prin introducerea “digital tipping” si ‘Shake to Pay’, Starbucks vine din aceasta luna cu o aplicatie de plata pentru iPhone mult imbunatatita care va spori si mai mult atractivitatea acesteia. Vestea mai putin buna, cel putin pentru promotorii tehnologiei NFC, este ca Starbucks va merge in continuare pe utilizarea QR codes, tehnologie introdusa de companie inca din 2011.
Facilitatea “digital tipping” va oferi posibilitatea clientilor sa-si arate aprecierea lor fata de angajatii Starbucks (din cele 7.000 de magazine operate de companie in SUA), intrucat aplicatia le va permite sa lase bacsis in sume de 0,5 USD, 1 USD si 2 USD, potrivit comunicatului de presa al companiei.
Aceasta facilitate a venit ca o idee, din partea unei comunitati online – myStarbucksIdea.com. Starbucks se asteapta sa introduca o actualizarea completa a aplicatiei sale pentru Android, inclusiv caracteristica de “digital tipping”, spre sfarsitul acestui an.
De asemenea, “Shake to pay” a fost gandita pentru a simplifica si mai mult plata de pe telefonul mobil. Vezi prezentarea din materialul video de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=BlQDttTWM6o&width=500&height=350
Pana acum, aplicatia de plati cu mobilul a celor de la Starbucks a ajuns la rezultate remarcabile.
„Saptamanal, peste 11% dintre tranzactii se realizeaza cu un dispozitiv mobil din magazinele noastre, aplicatia de mobil fiind utilizata de aproape 10 milioane de clienti in prezent”, a declarat Adam Brotman, director operatiuni digitale pentru Starbucks. De asemenea, compania a anuntat ca aplicatia de plati cu mobilul genereaza o medie de aproape 5 milioane de tranzactii pe saptamana in SUA.
Plecand de la aceste cifre, BusinessInsider.com a estimat ca Starbucks a avut venituri de peste 1 mld. USD in 2013 prin intermediul telefoanelor mobile, folosind QR codes. Anterior, sursa citata a prognozat ca totalul platilor mobile din SUA de anul trecut a ajuns la 30 miliarde de dolari. Asta inseamna ca, anul trecut, Starbucks a avut o cota de 4% din volumul de plati mobile in SUA.
Analistii BI Intelligence se asteapta la o crestere sustinuta in continuare a platilor mobile astfel ca aplicatia Starbucks va genera in ultimul trimestru din acest an, doar pe piata din SUA, volume de 340 mil. USD – dublu fata de ultimul trimestru din 2012.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: