[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Autoritatea Nationala de Supraveghere a amendat ING Bank pentru folosirea datelor unei persoane fizice ulterior incheierii relatiei contractuale

5 ianuarie 2021

Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat în data de 07.12.2020 o investigație la operatorul ING Bank N.V. Amsterdam – Sucursala București și a constatat încălcarea dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. a)-d) raportat la art. 6 alin. (1) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

„Operatorul ING Bank N.V. Amsterdam – Sucursala București a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 14.619,9 lei (echivalentul a 3.000 EURO),” potrivit comunicatului.

„Sancțiunea a fost aplicată operatorului ca urmare a faptului că acesta a prelucrat datele cu caracter personal ale unei persoane fizice ulterior încheierii relației contractuale cu ING Bank,” precizeaza Autoritatea.

În cursul desfășurării investigației, Autoritatea Națională de Supraveghere a constatat că operatorul  a transmis pe adresa de e-mail a unei persoane fizice mesaje referitoare la actualizarea datelor sale cu caracter personal, deși aceasta solicitase pe data de 24.11.2017 închiderea ultimului produs bancar deținut, respectiv un cont curent.  

De asemenea, s-a constatat că, urmare a unei erori de sistem, această cerere de închidere a contului curent nu a avut ca efect și închiderea relației de afaceri cu operatorul, aceasta fiind păstrată în continuare cu status „activ”.  

Această situație a condus la prelucrarea datelor cu caracter personal (adresa de e-mail, numele și prenumele, data de expirare a cărții de identitate) cu încălcarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. a)-d) din RGPD și fără îndeplinirea condițiilor de legalitate a prelucrării, așa cum sunt prevăzute în art. 6 alin. (1) din RGPD.

În acest context, Autoritatea menționeaza că art. 5 din RGPD reglementează principiile legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, conform cărora datele cu caracter personal trebuie să fie:

a) prelucrate în mod legal, echitabil şi transparent faţă de persoana vizată („legalitate, echitate şi transparenţă”);

b) colectate în scopuri determinate, explicite şi legitime şi nu sunt prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri;

c) adecvate, relevante şi limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate („reducerea la minimum a datelor”)

d) exacte şi, în cazul în care este necesar, să fie actualizate; trebuie să se ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt şterse sau rectificate fără întârziere („exactitate”);

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?