[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Autobuzele din Londra permit plata calatoriei cu un card bancar contactless – de anul viitor si prin mobil

17 decembrie 2012

17 decembrie, 2012 – Din aceasta luna, londonezii pot plati calatoria cu autobuzul folosind cardul bancar bazat pe tehnologia contactless. Intamplator, sau nu, desi in prezent biletul era mai scump daca se platea in numerar, din luna ianuarie a anului viitor, pretul unui bilet va costa la fel, indiferent daca este platit in numerar sau orice tip de card (debit, debit contactless, credit sau prepaid).

Odata cu lansarea cardulului contactless pentru calatoriile cu autobuzele in Londra, un studiu MasterCard arata ca persoanele care fac naveta pierd o zi intreaga intr-un an, stand la coada la bilete. De asemenea, unul din zece pasageri a pierdut un autobuz pentru ca nu a avut banii potriviti sau pentru ca statea la coada la bilet.

MasterCard considera ca pentru utilizatorii tehnologiei de plata contactless PayPass, aceste probleme sunt de domeniul trecutului. De acum, navetistii isi pot plati biletul direct cu cardul bancar, mai degraba decat sa-si cumpere in prealabil un bilet sau sa-si incarce cardul Oyster.

Marion King, Directorul MasterCard pentru Marea Britanie si Irlanda a declarat: „Multi navetisti pierd timp pretios in timp ce stau la coada la bilete sau isi alimenteaza cardul Oyster. Din acest moment, cand TfL accepta MasterCard® PayPass, puteti sa sariti peste aceasta etapa. Nu trebuie sa va faceti probleme daca va uitati cardul Oyster acasa, pentru ca puteti plati cu cardul dvs. PayPass sau, de anul viitor, cu telefonul mobil. ”

Acest nou mod de plata vine si in sprijinul pasagerilor care pierdeau banii incarcati pe un card Oyster care le era ulterior furat, se deteriora sau pe care il pierdeau. Chiar daca numerarul poate fi recuperat de pe cardurile inregistrate, cifrele publicate de Transport for London (TfL) arata ca aproape 30 de milioane de lire au ramas necheltuiti pe cardurile Oyster din aprilie 2009 pana in 2010.

Pana in prezent, au fost emise peste 55 de milioane de carduri Oyster de catre compania Transport for London, dar numai 8 milioane dintre acestea sunt folosite constant, in fiecare luna. Avand calatori care platesc cu cardurile bacare, TfL va face economii de costuri semnificative in procesul de ticketing, bani care vor putea fi reinvestiti in reteaua de transport.

Potrivit statisticilor Transport for London, in jur de 36.000 de oameni calatoresc zilnic cu autobuzul si descopera ca au un credit insuficient pentru o calatorie pe cardul lor Oyster PAYG. Folosind cardul de plata, acesti clienti vor putea sa isi continue calatoria, iar pretul biletului sa fie debitat direct de pe cardul lor.

De asemenea, in 2011, aproximativ 500 de pasageri pe zi s-au urcat in autobuz fara bani potriviti pentru biletul lor (si li s-a permis sa calatoreasca cu o notificare de bilet neplatit si sa achite mai tarziu). In loc sa caute suma exacta, clientii acestia vor putea sa plateasca biletul prin tehnologia contactless si sa-si continue calatoria.

Navetistii care  platesc cu un card de debit contactless, de debit, credit sau preplatit vor achita acelasi pret ca posesorii de carduri Oyster (o calatorie dus: £1.35 (2012) si £1.40 (2013). Comparativ, pretul la plata in numerar, pentru o calatorie dus: este de £1.40 (2012) si £1.40 (2013).

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?