Atitudinile actuale ale consumatorilor fata de confidentialitatea online: patru din cinci utilizatori isi doresc controlul amprentei digitale – o treime nu stie cum sa faca acest lucru

7 mai 2020

Noi studii derulate de Kaspersky indica faptul ca utilizatorii din intreaga lume vor sa ia mai multe masuri pentru a-si proteja si mentine controlul asupra vietii lor private. Dupa cum a reiesit din cel mai recent raport al companiei, Defending digital privacy: taking personal protection to the next level, utilizatorii sunt din ce in ce mai constienti de locurile in care datele lor personale sunt disponibile online. De fapt, 82% dintre acestia spun ca au incercat sa inlature informatii private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media. Cu toate acestea, o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea sa faca acest lucru.

Aceste descoperiri dezvaluie cat de importanta este protejarea confidentialitatii datelor si a interactiunilor noastre din online, pentru a beneficia in continuare de pe urma tehnologiei. Raportul, care include constatarile dintr-un nou sondaj efectuat in randul consumatorilor, efectuat in 23 de tari, examineaza atitudinile actuale ale consumatorilor fata de confidentialitatea online si ce masuri iau oamenii pentru ca informatiile lor private sa nu cada pe maini rele.

Consumatorii au aratat ca nu sunt ingrijorati numai de datele lor private, dar si de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, raportul releva ca 24% dintre consumatori sustin ca datele lor personale sau informatii despre familia lor au devenit disponibile public fara acordul lor.

Astfel de incidente imping utilizatorii sa ia decizii constiente despre cum si unde sunt stocate datele lor personale, pentru a evita ca acestea sa fie vazute sau utilizate de alte persoane, fara permisiune. O mare parte dintre utilizatori aplica masuri suplimentare atunci cand navigheaza pe internet, pentru a-si ascunde informatiile de atacatorii cibernetici (43%), de site-urile web pe care le viziteaza (41%) sau de alte persoane care ar putea accesa acelasi dispozitiv (37%).

In plus, unii utilizatori raman ingrijorati cu privire la stocarea informatiilor personale pe dispozitivele lor. De exemplu, unul din cinci utilizatori (21%) afirma ca este ingrijorat de colectarea datelor personale de catre aplicatiile pe care le foloseste pe dispozitivul sau mobil.

Este posibil ca acesti oameni sa simta ca pierd controlul asupra stocarii datelor lor, fiind constienti de riscurile legate de schimbul de informatii personale. Deci, e perfect de inteles ca nu doresc ca acestea sa fie utilizate de catre terti, fara acordul sau cunostinta lor.

Diagrama 1: Fata de cine isi protejeaza utilizatorii secretele de navigare?

 “Exista multe modalitati prin care va puteti controla amprenta digitala. Una dintre ele este sa tineti cont cu cine impartasiti datele personale si sa intelegeti cum ar putea fi acestea folosite. Orice informatie care ajunge pe internet poate ramane accesibila mult timp, pentru o gama variata de oameni, daca nu luati masurile specifice pentru a o proteja. Daca intelegem cum ne putem pastra datele personale in siguranta pe internet si cum putem gestiona eficient locul in care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezente pozitive online, de imbunatatirea reputatiei personale si de deschiderea catre oportunitati viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.

Pentru ca utilizatorii sa isi protejeze mai bine confidentialitatea datelor, au nevoie de indrumare. In acest sens, Patrick Penninckx, Head of Department, Information Society, Council of Europe, adauga:

“Cercetarea anuala “Global Privacy Research” realizata de Kaspersky, ofera instrumente utile pentru a intelege mai bine nivelul de constientizare si perceptia generala pe care utilizatorii de internet o au asupra exercitarii dreptului lor la confidentialitate si, totodata, asupra protectiei datelor cu character personal. Conventia 108+ recomanda promovarea utilizarii mai raspandite si mai serioase a evaluarilor de impact privind protectia datelor, aplicarea principiului ”privacy by design” si o atitudine proactiva fata de cerintele de securitate a datelor.”

Pentru a va asigura ca informatiile dumneavoastra personale raman in siguranta pe internet, Kaspersky recomanda:

. Pastrati o lista a conturilor dvs. online pentru a sti in orice moment ce servicii si site-uri web va pot stoca informatiile personale

. Incepeti sa utilizati “Privacy Checker” care va ajuta sa luati in considerare trecerea profilurilor de social media in mod privat. Acest lucru face mai dificil pentru terti sa gaseasca informatii extrem de personale

. Pentru a identifica cerintele potential periculoase sau suspecte facute de o aplicatie si pentru a intelege riscurile asociate cu diferite tipuri de permisiuni obisnuite, instalati Kaspersky Security Cloud. Produsul include, de asemenea, o functie “Do not track”, pentru a impiedica incarcarea elementelor de urmarire care va monitorizeaza actiunile pe site-urile web si colecteaza informatii despre dvs

. Utilizatorii europeni pot simplifica procesul de redobandire a controlului asupra informatiilor personale care au fost publicate online fara permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contacteaza organizatiile care pot stoca date personale, astfel incat acestea pot fi impartasite cu utilizatorul sau chiar sterse, in conformitate cu reglementarile GDPR

Pentru informatii suplimentare si pentru a citi raportul complet, accesati acest link.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Adrian Vasilescu – consilier de strategie al guvernatorului BNR

„O singură provizie am făcut, de card, pentru că nu mai umblu cu banii în buzunar. Banii sunt cei mai periculoși când este vorba de răspândirea unei molimi. Am renunțat la cash. În rest, este o prostie să faci provizii. Dacă vine o molimă și nici nu știi când va ajunge, dacă ar fi să se întindă, pe cât timp să poți să faci provizii? Faci provizii pe trei săptămâni, pe patru săptămâni și mai departe?”, a spus consultantul.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?