Asociația Română a Băncilor (ARB) primește o nouă identitate vizuală ca urmare a procesului de rebranding, acțiune prin care imaginea ARB se aliniază cu noua strategie a organizației care urmareste accelerarea introducerii tehnologiilor digitale, cresterea nivelului de educatie financiara al romanilor si cresterea gradului de accesare a fondurilor europene.
„Suntem la momentul la care autoritățile implementează modalitatea în care ne vom cadența pașii pentru atingerea obiectivului de creștere a bunăstării economice. Proiectele comunității bancare urmăresc accelerarea introducerii tehnologiilor digitale în serviciile financiar-bancare prin Platforma pentru Agenda Digitală, creșterea nivelului de educație financiară prin Platforma de Educație Financiară și integrarea intermedierii financiare pentru creșterea gradului de accesare a fondurilor europene, dezvoltarea Parteneriatului Public Privat și finanțarea proiectelor mari de investiții.”, a declarat Sergiu Oprescu, președintele Consiliului Director al ARB.
Ca parte a noii strategii, ARB a adoptat o poziție activă prin care pune la dispoziție întreaga expertiză a echipei asociației și a comisiilor tehnice pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale industriei bancare.
In ceea ce priveste educatia financiara, experții din ARB au scris deja manualul pe care urmează să-l trimită Ministerului Educației pentru revizuire și aprobare. Bancherii au avut o primă întâlnire cu Ministerul în luna martie. Manualul este modular și poate fi adoptat pentru mai multe clase. De asemenea, poate fi un suport pentru pregătirea profesorilor.
“Ne-am dori să existe o materie de educație financiară, care să fie obligatorie în școală, așa cum este și istoria”, a declarat Gabriela Folcuț, președintele comisie de Comunicare din ARB, într-o conferință de presă.
„Obiectivele strategice ale ARB vizează alinierea industriei financiar bancare din România la sistemul bancar european și sprijinirea băncilor de pe piața locală pentru ca acestea să își concentreze eforturile și resursele către principalul lor domeniu de activitate, respectiv acela de a finanța economia. Realizarea acestora se va translata în creșterea prosperității cetățenilor români”, a menționat Florin Dănescu, președinte executiv ARB.
Sigla ARB
Noua identitate vizuală pune accent pe performanță, leadership, siguranță și pe viziunea ARB de a contribui la consolidarea unui mediu bancar transparent și de încredere în România.
„Acronimul Asociației este dezvoltat pe orizontală prin cele două sfere ce formează literele „A” și „B” sugerând stabilitate și încredere, dar și parteneriat de lungă durată prin trimiterea pe care o face la simbolul infinitului. Cele două linii în plan vertical sugerează multitudinea de sensuri, curaj și inovație, creând și o axă temporală (trecut, prezent și viitor). Din punct de vedere cromatic, roșul literei „R” sparge monotonia și atrage atenția asupra întregului definindu-i forma.”, potrivit comunicatului de presa.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: