Valoarea pieţei de comerţ electronic din România va ajunge anul acesta la peste 5 mld. euro, în creştere cu circa 17% faţă de anul trecut, când vânzările locale realizate în mediul online au fost estimate la circa 4,3 mld. euro, conform datelor Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), al cărui principal membru este eMAG – cel mai mare retailer online de pe piaţa autohtonă, potrivit ZF.
În 2019, ritmul de creştere a vânzărilor online a încetinit la 20%, comparativ cu 30% în 2018, iar anul acesta se va reduce şi mai mult. Estimarea de 4,3 mil. euro pentru anul trecut include toate tranzacţiile generate din România atât de către comercianţii autohtoni, cât şi de către magazinele online din afara graniţelor ţării.
Sunt inca segmente ale industriei de comert electronic din Romania care cresc cu mult peste media pietei. Este cazul vânzărilor de articole vestimentare, încălţăminte şi accesorii fashion care au înregistrat anul trecut o creştere de 50% în mediul online, potrivit estimărilor ANSWEAR.ro.
„Creşterea pieţei locale de fashion online de anul trecut s-a datorat faptului că un număr mare de români au cumpărat în 2019 pentru prima oară fashion online. Sunt încă mulţi care nu au cumpărat niciodată îmbrăcăminte sau încălţăminte online şi de aici vedem în continuare potenţial de creştere a pieţei în 2020 prin creşterea calităţii serviciilor“, a declarat Raluca Radu, country manager pentru ANSWEAR în România.
Piaţa locală de fashion online era estimată în 2018 la peste 250 milioane de euro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: