[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Aproape 80% dintre retailerii online nu vor înregistra vânzări în creștere de Paște 2023 – potrivit TRUDA

12 aprilie 2023

Doar 20% dintre retailerii online se așteaptă la vânzări mai mari de Paște 2023 față de aceeași perioadă din 2022, în medie cu 17% față de anul anterior, din cauza inflației crescute și a lipsei analizării performanței produselor în campaniile de vânzare, potrivit unei analize realizate de TRUDA, platformă ce permite identificarea produselor profitabile din magazinele online.

Ecommerce-ul românesc trece printr-o perioadă sensibilă pentru business, în care produsele nu se mai vând la fel de ușor ca în anii trecuți, chiar și cu ocazia unei sărbători importante cum este Paștele. Practic, în acest context, vor înregistra creșteri ale vânzărilor doar retailerii online care și-au pregătit din timp stocul potrivit de produse și campaniile promoționale strategice, în baza unei analize a performanței produselor – care aduc vânzări și profit sau care doar consumă buget de marketing. În acest scop, numeroase magazine s-au pregătit pentru campania de Paște încă de la început de ianuarie, implementând tehnologia TRUDA pentru a ști din timp ce produse să promoveze și ce produse să scoată din campanii, pentru a putea obține profit în creștere”, declară Cătălin Macovei, fondator TRUDA și specialist în marketing digital de peste 10 ani.

Astfel, magazinele online din portofoliul TRUDA așteaptă vânzări în creștere cu 15%-17% cu ocazia sărbătorilor pascale, valoarea medie a coșului de cumpărături fiind de 370 de lei, mai mare cu 27% față de anul trecut. Cele mai accesate site-uri sunt cele care vând produse specifice pentru Paște – cozonaci și pască, preparate tradiționale, decorațiuni de Paște, vacanțe, aranjamente florale sau cadouri corporate, dar și magazinele din categoria fashion, bricolaj, amenajări interioare, pharma și auto.

De altfel, tot mai mulți consumatori români preferă să comande online produsele necesare cu ocazia uneia dintre cele mai importante sărbători din an, atât pentru a evita aglomerația din magazine, cât și pentru a beneficia de reduceri și oferte speciale în această perioadă.

Astfel, pentru a impulsiona vânzările de Paște 2023, retailerii online pregătesc campanii de discount și de tip concurs pentru produse din categoriile fashion, casă și grădină, mobilier pentru interior și exterior și bijuterii, investind în medie între 500 euro și 10.000 de euro în campaniile Google Ads și Facebook Ads.

Sfaturi pentru magazinele online: cum își pot crește vânzările de Paște 2023

Să investească în tehnologii care analizează potențialul de vânzare a produselor – companiile au pierderi majore din cauză că nu știu ce produse le aduc sau nu profit.

Să investească în continuare în publicitate și promovare cu rată mare de conversie pentru a atrage mai mulți clienți, în special prin campanii Google Ads, email marketing, social media și SEO.

Să încurajeze clienții să ofere recenzii și evaluări de produse: viitorii clienți sunt mai dispuși să cumpere produse care au fost recomandate de alți cumpărători. Adăugarea unor recenzii și evaluări ale produselor pe site poate fi un factor important în creșterea vânzărilor.

Să îmbunătățească performanța site-ului pentru o experiență a utilizatorului impecabilă: magazinul online trebuie să permită o navigare ușoară, rapidă și fără erori și, totodată, să aibă un design atractiv și curat, pentru a crește încrederea potențialilor clienți în a plasa comenzi online și pentru a-l convinge pe loc să revină pentru noi comenzi.

Să implementeze un sistem de tip live chat care favorizează vânzările. Fiind unul dintre cele mai preferate canale de comunicare preferate de clienți, live chat-ul este totodată un canal important pentru creșterea vânzărilor prin metode de upselling – clienților le pot fi recomandate noi produse în afară de cele de care sunt interesați.

Să ofere reduceri: prețul este în continuare cel mai important factor în decizia de achiziționare a oricărui produs sau serviciu, prin urmare discount-urile au efect direct asupra vânzărilor.

Să ofere pachete promo de tip 1+1 sau produse din aceeași categorie care devin mai avantajos de achiziționat împreună decât separat.

___________

Companie fondată în 2022, TRUDA aduce pe piața de ecommerce o tehnologie unică în România, bazată pe machine learning, care analizează în timp real performanța în online și identifică produsele cel mai mare randament pentru vânzări mai mari. Tehnologia TRUDA identifică produsele care se vând cel mai bine și le promovează direct către clienții potriviți, prin tool-uri speciale, cu scopul de a crește vânzările și de a optimiza cheltuielile în cel mai eficient mod. Dedicată magazinelor online cu minimum 2.500 de produse și 30 de comenzi pe zi, soluția TRUDA este folosită în aproape 100 de magazine online, în România și Polonia, compania vizând extinderea pe noi piețe internaționale.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?