Aproape 4 din 10 romani folosesc internetul fix de acasa pentru a face cumparaturi online

15 septembrie 2015

Datele unui studiu ANCOM releva faptul ca scopurile pentru care este utilizat internetul fix in gospodarie pot fi clasificate in ordine, in patru mari categorii: informare, comunicare, activitati recreative si tranzactii electronice. 90% dintre utilizatorii de internet fix din Romania folosesc internetul de acasa pentru a cauta informatii, a citi stiri si pentru a fi la curent cu diverse evenimente, in timp ce 77% dintre acestia il folosesc pentru a accesa retele de socializare.

In afara de nevoia de informare, utilizatorii din Romania acceseaza internetul fix de acasa pentru comunicare, 75% dintre respondenti comunicand cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre acestia prin schimbul de e-mailuri. Activitatile recreative reprezinta a treia categorie intre interesele utilizatorilor de internet fix de acasa, dupa cum arata 61% dintre respondenti care urmaresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar si 52% dintre cei chestionati care declara ca acceseaza internetul fix de acasa pentru a juca jocuri online.

In schimb, studiul ANCOM arata ca mai putini romani folosesc de acasa internetul fix pentru a face cumparaturi online (39%), precum şi pentru a face tranzactii bancare sau pentru a plati facturi prin Internet Banking (22%). In cazul companiilor prioritatile la utilizare sunt inversate in sensul ca 80% folosesc internetul pentru a efectua tranzactii bancare in vreme ce doar 36% o fac pentru comunicare.

scop utilizare internet pf ANCOM

In ceea ce priveste frecventa de utilizare, un roman foloseste internetul fix de acasa, in medie, 24 de zile pe luna. 74% dintre respondenti il acceseaza zilnic sau aproape zilnic (90% in cazul tinerilor intre 16-24 ani), in timp ce 16% declara ca il folosesc de 2-3 ori pe saptamana, iar 4% o data pe saptamana.

scop utilizare internet pj ANCOM

Studiul mai arata ca internetul fix este accesat de acasa de obicei de pe un computer personal: 72% dintre romani se conecteaza de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, in timp ce 43% acceseaza acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tableta. Un alt dispozitiv prin intermediul caruia utilizatorii casnici au inceput sa acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate in 9% dintre gospodarii.

Studiul de piata despre utilizarea de acasa a serviciilor de internet fix in randul populatiei Romaniei a fost realizat pentru ANCOM de Mercury Research. Cercetarea a fost realizata in perioada octombrie-noiembrie 2014, pe un esantion de 1.469 de persoane care au si folosesc conexiune de internet acasa, reprezentativ la nivel national pentru populatia cu varsta de peste 16 ani. Marja de eroare este de +/-2.6%, la un nivel de incredere de 95%.

Comentarii (1)
  1. Maria spune:

    Pentru cumparaturi pe internet, din cei intervievati, o parte fac cumparaturi prin intermediul site-urilor de CashBack pentru ca primesc Bani inapoi la cumparaturile realizate. Incepe si in Romania ca utilizatorii de internet sa fie tot mai informati.

    .

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Jan Schildbach – Analyst Deutsche Bank


„Though Libra has met with fierce resistance from central banks and supervisory authorities and might never see the light of day, in many other cases tech firms (both start-ups and established big players) have successfully captured bits and pieces of universal banks’ traditional value chain. This trend may only intensify in the coming years. In this environment, European banks remain squeezed.”

Sondaj
In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash