[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Aproape 13% dintre castigatorii campaniei MasterCard si InfoCons provin din mediul rural – „impactul campaniei a fost urias”

18 aprilie 2016

Mai multe tranzacții cu cardul în valoare de 0,89 lei, aferente prețului unui bilet de călătorie în transportul public din Sibiu, au fost desemnate câștigătoare în urma tragerilor la sorți din cadrul campaniei “Plătește cu cardul tău MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal și noi te premiem!”, organizată de InfoCons și MasterCard.

Cele mai mari premii au fost oferite în urma extragerii speciale de primăvară din luna martie, care a marcat și finalul campaniei, când mai mulți norocoși au câștigat premii în valoare de 57.500 lei fiecare. Campania s-a derulat în perioada mai – decembrie 2015, plățile cu cardurile MasterCard și Maestro fiind automat înscrise în cursa pentru premii în valoare totală de 1,7 milioane lei.


Un sondaj derulat în rândul câștigătorilor a arătat faptul că cei mai mulți dintre aceștia utilizează cardurile pentru plăți în mod frecvent, 94% dintre ei afirmând că îl folosesc pentru orice tip de cumpărături, în timp ce mai puțin de 4% dintre ei afirmă că folosesc cardul doar pentru cumpărăturile de valori mari. Acest aspect relevă „o transformare a mentalității consumatorilor din România, care încep să perceapă beneficiile utilizării cardului ca instrument cotidian de plată.”, se arata in comunicatul de presa.

„În pofida slabei penetrări a serviciilor bancare în zona rurală, 12,7% dintre câștigători provin din acest mediu. Mai mult, trei sferturi dintre ei au afirmat că realizează plăți cu cardul de câteva ori pe săptămână, iar 96% că plătesc orice tip de cumpărături cu cardul, ceea ce relevă potențialul uriaș al acestei zone, în materie de acceptare a serviciilor financiare moderne.”, potrivit comunicatului.

„Am inițiat acest proiect convinși că putem valorifica potențialul pieței locale, în contextul în care plățile cu cardul în România se aflau la un nivel de trei ori mai mic decât media UE, și vrem să le mulțumim autorităților și reprezentanților sectorului public, pentru că au susţinut demersul nostru, în care au fost implicate milioane de români pe parcursul anului trecut. Ne-am propus să stimulăm utilizarea la nivel cotidian a cardurilor pentru plăți, și să promovăm tehnologia contactless, și credem că am reușit – un studiu Omnibus derulat în decembrie pentru MasterCard arată că numărul celor care plătesc zilnic cu cardul a crescut cu 45% în decembrie, față de debutul campaniei, iar numărul celor care efectuează plăți contactless a crescut cu 160%, în același interval. Impactul campaniei a fost uriaș și ne confirmă optimismul cu privire la evoluția comportamentului consumatorului local către gestul normal de plată cu cardul, specific țărilor dezvoltate din Europa”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România în cadrul MasterCard.

Din punct de vedere regional, cei mai mulți dintre câștigători sunt din Muntenia (45%), ceea ce confirmă polarizarea plăților cu cardul în zona Capitalei. În același timp, potrivit răspunsurilor câștigătorilor, Muntenia este și una dintre cele mai active regiuni în ceea ce privește utilizarea cardurilor, 42% dintre aceștia afirmând că efectuează cel puțin o plată pe zi cu cardul. Muntenia are și cea mai mare pondere a utilizatorilor tehnologiei contactless din totalul câștigătorilor, o treime dintre cei premiați spunând că sunt adepți ai acestei metode de plată.

Avansul tehnologiei de plată contactless în 2015 a fost însă foarte vizibil la nivelul tuturor câștigătorilor desemnați de extragerile la sorți din cadrul campaniei – ponderea celor au declarat că efectuează plăți contactless a fost cu 50% mai mare la finalul anului, prin comparație cu nivelul înregistrat în primăvara anului 2015, la debutul campaniei.

Aproape 40% dintre câștigători au peste 45 ani, ceea ce arată că educația financiară în ceea ce privește beneficiile plății cu cardul dă roade. Deși tinerii cu vârsta sub 24 ani sunt cei mai puțini la număr dintre câștigători (3,4% din total), ei sunt cei mai activi în utilizarea cardurilor, 48% dintre aceștia afirmând că efectuează plăți cu cardul în fiecare zi.

Câștigătorii campaniei au afirmat că principalele motive pentru care aleg plata cu cardul constau în confortul și utilitatea acestui comportament de plată – aproape 40% spun că folosesc cardul pentru că este mai util decât alternativa banilor cash, iar o treime admit că nu se simt confortabil sau în siguranță atunci când poartă numerar asupra lor.

MasterCard_Infografic campanie InfoCons

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?