[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Aplicatia Star Taxi a generat 3 mil. de comenzi pe mobil – unul din 5 taximetristi din Bucuresti foloseste aplicatia

17 februarie 2014

Star Taxi este o companie, cu 10 angajati, care desi nu are parc auto sau soferi angajati, dar estimeaza venituri de 1 mil. Euro pentru 2014 din comenzile de taxi. Compania a lansat inca de la sfarsitul anului 2012 o aplicatie pentru comanda taxiului care a ajuns una dintre cele mai utilizate aplicatii pentru smartphone si tableta lansate de o companie locala.

Potrivit ZF, aplicatia pune in legatura circa 3.500 de soferi de taxi, peste 60% dintre ei fiind in Bucuresti, cu cei aproximativ 300.000 de utilizatori care au descarcat aplicatia. Mai mult, prin intermediul aplicatiei StarTaxi, utilizatorii pot face comenzi de taxi in mai multe orase din România dar si in capitala Republicii Moldova, iar numarul comenzilor este – in medie – de 10.000 pe zi.

“De la lansarea de la finele anului 2012 aplicatia a gestionat circa trei milioane de comenzi”, a declarat pentru ZF Madalin Negru, director general al companiei Star Taxi App SRL.

Din aprilie 2013, in aplicatie a fost introdusa si posibilitatea de a plati calatoria prin intermediul cardului. Ulterior s-a renuntat la aceasta modalitate intrucat se pare ca legislatia nu permite soferilor angajati la alte companii, ce folosesc si Star Taxi, sa emita documente fiscale care sa permita decontarea banilor achitati astfel.

“Principala piedica a fost legislatia in domeniu, care nu e pregatita pentru aceasta modalitate de plata, cel putin nu in forma pe care ne-o dorim noi la Star Taxi. Piata taximetriei din România, si in special din Bucuresti, este compusa in proportie de 70% din soferi angajati, care nu pot emite documente fiscale pentru decontarea banilor.”, a spus Madalin Negru, citat de ZF.

„Plata cu cardul e o functionalitate pe care ne dorim foarte mult sa o reactivam, pentru ca are un potential enorm. Sunt asteptate cu interes modificari ale Codului fiscal si ale legii taximetriei care sa permita o altfel de abordare a modului de plata a serviciilor de taxi”, a mai declarat acesta.

Star Taxi este o aplicatie mobila ce permite chemarea unui taxi prin intermediul smartphone-ului personal, fara a suna la vreun dispecer. Aplicatia detecteaza automat locatia clientului si, odata confirmata adresa, transmite comanda catre soferii disponibili din acea zona. Clientul poate observa pe ecranul aplicatiei, sau pe al calculatorului in cazul site-ului companiei, cum se indreapta taxiul spre acesta. Clientul poate folosi functia de text chat cu soferul, inainte ca acesta sa ajunga la locatie, pentru a-i transmite informatii pe care nu a apucat sa i le transmita in comanda initiala. Nu in ultimul rand, clientul are WIFI in masina astfel ca dispune de Internet gratuit pe durata calatoriei.

Din perspectiva soferilor aplicatia este utila pentru ca utilizand-o obtin zilnic mai multi clienti, mai ales daca acestia au fost multumiti de calitatea serviciului, intrucat fiecare sofer este notat cu calificative, clientii lasand impresii.

Soferii platesc un abonament de 30 Euro/luna pentu utilizarea aplicatiei si nu un cost per comanda. In plus, taximetristrii pot localiza clientul pe harta cu usurinta. Soferii pot intra in reteaua Star Taxi indiferent daca sunt angajati sau independenti. Relatia dintre sofer si dispecerul sau nu se schimba intrucat comenzile prin aplicatie vin direct de la clienti, fara intermediari.

Se pare ca soferii recunosc aceste avantaje iar numarul celor care apeleaza la aplicatia Star Taxi creste cu „200 pe luna in ultimele luni”, potrivit declaratiilor domnului Negru. Mentinerea acestui ritm ar putea face ca numarul taximetristilor care apeleaza la aplicatia Star Taxi sa depaseasca 5.000 pana la sfarsitul acestui an. Numai in Bucuresti sunt aproximativ 12.000 de taximetristi. Managerul Star Taxi estimeaza ca deja unul din 5 taximetristi bucuresteni foloseste aplicatia.

Dupa lansarea in Chisinau, unde aplicatia este oferita gratuit soferilor – cel putin deocamdata, in faza de promovare – compania intentioneaza sa se extinda si catre alte tari din regiune.

„In momentul de fata cautam parteneri si oportunitati in partea de est a Europei. In Bulgaria de exemplu, stiu sigur ca nu exista o asemenea aplicatie. Ideea noastra este de a ne extinde in jurul Romaniei pentru ca este mult mai usor de pus la punct afacerea”, a mai precizat Negru.

In mai 2013, in premiera nationala, prin intermediul aplicatiei Star Taxi se putea comanda taxiul prin trimiterea unui SMS. Mesajul contine orasul si adresa la care se solicita un taxi. In doar cateva secunde, clientul primeste o confirmare referitoare la numele soferului, indicativul masinii, timpul de sosire si numarul de telefon al soferului care preia comanda.  De asemenea, pentru ca aceasta comanda sa fie valida, clientul trebuie sa raspunda cu un SMS de confirmare cu textul :”DA”. Clientul este anuntat printr-un mesaj text atunci cand soferul a ajuns. Serviciul este dezvoltat impreuna cu Simplus.

La acel moment Dan Boabes, CEO Simplus, se astepta ca aplicatia sa fie bine primita. Iata ce declara pentru wall-street.ro:„Simplus a lansat in 2012 aplicatia Transport Urban dedicata transportului in comun si continua sa faca investitii in acest domeniu. Pentru crearea si implementarea acestei noi aplicatii compania SimPlus a investit 50.000 euro si ne asteptam sa fie bine primita de cei care aleg taxiul ca si mijloc de transport”. Reactia pietei i-a depasit asteptarile.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?