[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Aplicatia mobila Paypoint inregistreaza 10 milioane de tranzactii lunar. Peste 5 mil. de clienti unici fac, in medie, plati de 1,2 mld. lei pe luna, prin cele aproximativ 20.000 terminale PayPoint, dintre care peste 90% sunt POS-uri.

5 decembrie 2022

Aplicaţia mobilă PayPoint, care le permite clienţilor să plătească direct de pe telefon facturile la utilităţi – precum apă, gaze sau electricitate – să-şi reîncarce creditul pentru cartelele prepay sau să efectueze alte tranzacţii online, a ajuns să opereze, în medie, 10 milioane de tranzacţii lunar, potrivit Business Magazin. Aproximativ 5 milioane de clienţi unici au făcut tranzacţii prin terminalele PayPoint – pentru încasare facturi, reîncărcare electronică şi altele – în primele nouă luni ale anului 2022.

PayPoint a atins un nivel de maturitate în privinţa volumelor tranzacţionate, care au rămas relativ constante în perioada 2020 – 2021, iar anul acesta ne aşteptăm la aceeaşi tendinţă. Spre exemplu, am avut tranzactii în jur de 12 miliarde de lei în perioada august 2021 – august 2022, iar valoarea lunară a tranzacţiilor operate a fost, în medie, de 1,2 miliarde de lei pe lună, iar până la finalul anului 2022 estimăm că tendinţa se va menţine.” – a declarat Utku Ogrendil, CEO Paypoint Romania.


Compania este activa, în prezent, în circa 20.000 de puncte de vânzare pe tot teritoriul României, unde are instalate terminale pentru plata facturilor si incarcarilor electronice. Peste 90% din aceste terminale pot fi folosite si ca POS, valoarea medie a unei plati fiind de 100 de lei.

CEO-ul PayPoint România spune că impactul crizei geopolitice se reflectă asupra creşterii valorii facturilor la utilităţi, din care derivă un risc de colectare a banilor de la comercianţi, ceea ce poate avea efecte negative la scară largă dacă situaţia va continua la fel. „Dacă se va menţine acest ritm, este foarte probabilă intrarea într-o lungă perioadă de recesiune care, inevitabil, va afecta toate industriile.

Mai multe detalii aici

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?