[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

APERO: Introducerea tichetelor de masa in format electronic va stimula competitia, cu avantaje pentru toate partile implicate

22 octombrie 2013

Tichetele de masa electronice aduc avantaje multiple angajatilor, angajatorilor si comerciantilor, si vor sustine dezvoltarea sustenabila a economiei. State precum Slovacia, Finlanda, Italia sau Spania au beneficiat deja ca urmare a introducerii tichetelor de masa in format electronic, potrivit comunicatului de presa APERO.

Comunicat de presa


Asociatia de Plati Electronice din Romania (APERO) saluta adoptarea in Parlament a proiectului legislativ care permite introducerea tichetelor de masa in format electronic in Romania intrucat va stimula competitia pe piata, ceea ce va aduce beneficii multiple pentru angajati, angajatori si comercianti.

Potrivit noului proiect legislativ de modificare si completare a Legii nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, in prezent trimis spre promulgare, angajatorii romani vor putea opta pentru oferirea acestor beneficii in format electronic sau pe hartie.

„Initiativa parlamentara reprezinta un pas important in alinierea la tendintele europene si la evolutia tehnologica rapida din industria platilor. Totodata, modificarea legislatiei va stimula competitia pe piata, ceea ce va duce la reducerea costurilor suportate pentru aceste servicii de catre angajatori si comercianti. Mai mult, nu vor exista nici un fel de costuri pentru angajati. Astfel, asteptam promulgarea legii si ne exprimam disponibilitatea de a sprijini eforturile autoritatilor in elaborarea normelor de aplicare, pentru implementarea variantei care sa maximizeze beneficiile pentru toate partile implicate”, a declarat Sergiu Cone, secretar general APERO.

Consideratiile APERO privind noua initiativa legislativa:
• Angajatorii, in consultare cu angajatii, au libertatea de a alege varianta adecvata nevoilor proprii in privinta formei de emitere a tichetelor de masa, respectiv pe suport electronic sau de hartie, intrucat cele doua instrumente vor exista in paralel pe piata.
• Angajatii nu vor suporta niciun cost legat de tichetele de masa in format electronic, in plus, vor avea astfel la dispozitie un instrument de plata sigur, usor de utilizat si mai eficient intrucat vor plati suma exacta pentru produsele dorite.
. Siguranta tichetelor de masa in format electronic este oferita de sistemele de siguranta ale cardurilor, care presupun inclusiv faptul ca angajatul isi va recupera banii in cazul pierderii sau distrugerii tichetului electronic, intrucat acesta poate fi reemis.
. Angajatii ar putea avea acces la o retea mult mai extinsa de comercianti, inclusiv cei care nu accepta in prezent bonurile de masa pe hartie.
. Angajatii nu vor mai fi restrictionati sa utilizeze doar doua tichete de masa zilnic, ci vor putea plati oricat, dar in limita numarul maxim de zile lucratoare din luna respectiva.
• In cazul pierderii sau distrugerii, acesta poate fi emis din nou fara ca angajatul sa piarda banii, spre deosebire de situatia in care ar pierde tichetele de hartie.
• Contravaloarea beneficiului va fi incarcata in fiecare luna automat, pe cardurile emise initial angajatilor, iar acestia nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze la sediul angajatorului pentru a-si ridica tichetele de masa.
• Dezvoltarea cadrului competitiv va conduce la cresterii eficientei si reducerii costurilor serviciilor atat pentru angajatori cat si pentru comercianti.
. Angajatorii vor achita costul emiterii tichetelor pe format electronic la o anumita perioada de timp, in functie de valabilitatea acestora, nefiind nevoie sa suporte lunar costul emiterii imprimarii tichetelor de masa pe suport de hartie. In acest sens estimam o reducere a costurilor angajatorilor pentru emiterea tichetelor de masa.
. In cadrul companiilor, volumul de munca generat de achizitionarea si distributia tichetelor de masa catre angajati se va reduce in cazul tichetelor in format electronic intrucat acestea reprezinta o modalitate mai facila pentru transferul acestor beneficii.
. Estimam ca va avea loc o scadere a comisioanelor pe care comerciantii le vor suporta pentru tichetele in format electronic.
. Comerciantii vor putea primi rapid sumele aferente tichetelor de masa, respectiv in maxim 3 zile de la momentul trimiterii tranzactiilor spre incasare.
• Controlul asupra emiterii si utilizarii fondurilor destinate pentru acoperirea costurilor de masa va putea fi realizat mult mai clar in cazul tichetele in format electronic deoarece se vor putea colecta mai eficient si mai detaliat date statistice privind utilizarea, comparativ cu tichetele de masa pe hartie.

Noile propuneri de modificari legislative care permit introducerea tichetelor de masa in format electronic prezinta o serie de avantaje pentru angajati, angajatori si comercianti, iar per ansamblu sustine dezvoltarea mediului economic prin stimularea concurentei, reduce costurile administrative legate de tichetele de masa si, prin controlul sporit oferit de carduri, poate contribui la reducerea economiei subterane.

00OO00

Despre APERO (www.apero.ro):

Asociatia de Plati Electronice din Romania – APERO – a fost infiintata in anul februarie 2008 cu scopul de a actiona pentru promovarea platilor fara numerar in Romania. In prezent, APERO reuneste 34 de membri institutii de credit, organizatii internationale de plata, furnizori de infrastructura si outsourcing, procesatori de carduri, integratori de comert electronic, precum si alte companii si institutii implicate in sistemul de plati local.

APERO a lansat deja pe piata o serie de proiecte cu impact national, devenind vizibila inca de la inceputul activitatii sale. Primul asemenea proiect a fost lansat in septembrie 2009, odata cu finalizarea testelor operationale pentru Linie Urgenta Carduri, urmat in 2010 de INDEX APERO si de relansarea platformei GHISEUL.RO in martie 2011.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?