[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Antonio Eram, CEO Netopia Mobilpay: „inca exista multi antreprenori pe care nu ii intereseaza plata cu cardul”

15 august 2016

Desi comisioanele per tranzactii s-au diminuat semnificativ, a crescut numarul romanilor care fac plati online iar procesul de integrare a unei solutii de ecommerce s-a redus la 5 minute, multi comercianti nu vor sa introduca solutia de plata prin card.

Tehnologia a evoluat si este extrem de accesibila.

„Pentru noi, pentru majoritatea solutiilor de eCommerce de pe piata, gratuite sau cumparate avem plugin-uri facute direct sau prin integratori, iar pentru cei care nu au solutie de eCommerce avem API-uri, SDK-uri, avem chiar si o solutie prin care nici macar nu trebuie sa programezi nimic, se cheama Link to pay. Iti creezi un link cu o valoare (daca ai 5 produse creezi 5 linkuri), iar cumparatorul pur si simplu va face click pe linkul respectiv si isi va introducele datele de card. Comerciantul primeste direct pe mail toate datele comenzii si unde trebuie sa faca livrarea. Practic, nu trebuie sa stii niciun limbaj de programare.”, explica Antonio Eram, CEO Netopia Mobilpay.

Managerul Netopia spune ca plata cu cardul si platile online au devenit o utilitate, nu mai sunt un moft. Este „un must have” pentru afaceri pentru ca optimizeaza fluxul incasarilor, reduce costurile operationale si ajuta la urmarirea tuturor tranzactiilor. Cu toate acestea, ” inca exista foarte multi antreprenori pe care nu ii intereseaza introducerea unor solutii de plata cu cardul”.

„Poate ca acest lucru are legatura cu faptul ca multi dintre cei cu care vorbim sa isi implementeze astfel de solutii, raspund de cele mai multe ori  cu „nu” la intrebarea: Voi cumparati cu cardul, online? Drept urmare, daca tu nu ai acest obicei,  nu poti sa ai asteptari din partea clientilor sa cumpere cu cardul pentru ca nu sunt incurajati de comercianti.”

Si cand este convins, in sfarsit, sa introduca plata prin card, comerciantul se asteapta la miracole uitand insa ca mai sunt foarte multe lucruri de facut. De exemplu, „de foarte multe ori site-urile lor sau felul in care sunt prezentate produsele/serviciile lor nu inspira incredere”. Totodata, „antreprenorii inca n-au inteles cat de importanta este adaptarea site-urilor pentru zona de mobile”.

Eram este convins ca directia in care ne indreptam este cea in care telefonul mobil devine portofel, solutia de a executa plati, de a primi bani si de a face managementul lor.

„Ceea ce noi am facut in ultima perioada a fost si trecerea de la online la retailul clasic cu ajutorului mobil. Aceasta solutie se bazeaza pe conceptul ca nu mai exista online si offline. Doar offline esti irelevant. Iar numitorul comun intre offline si online este telefonul mobil.”, a mai precizat Eram.

Sursa: startupcafe.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?