ANPC vizeaza introducerea de noi obligații pentru comercianti

2 septembrie 2019

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune un ordin prin care vrea să oblige comercianții care au rămas pe stoc cu produse din diverse campanii promoționale, etichetate ca atare, să păstreze aceleași condiții de discount sau premiere dacă vor să vândă acele produse și după expirarea campaniei respective.

Vorbim despre un proiect de Ordin „pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoționale sau vânzărilor cu prime”.

Ce spune ANPC că va conține ordinul propus:

  • Ordinul ANPC va obliga operatorii economici care dețin stocuri de produse din campaniile promoționale sau vânzările cu prime și care conțin pe etichete informații cu privire la aceste campanii, să solicite acordul ANPC în vederea continuării comercializării acestor produse.
  • După obținerea acordului în condițiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar însoțite de o plachetă eliberată de ANPC care atestă existența acordului.
  • Este important de subliniat faptul că în perioada prelungirii comercializării produselor care au făcut obiectul campaniilor promoționale/vânzărilor cu prime, consumatorii vor beneficia în continuare de premii, operatorii economici având obligația de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.

ANPC susține că, în urma unor controale, a observat „caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale înșelătoare ale operatorilor economici, în sensul în care aceștia nu informează consumatorii în mod corect, complet și precis asupra produselor/ serviciilor oferite în cadrul campaniilor promoționale derulate, consumatorii fiind astfel duși în eroare”.

„Nu de puține ori am fost nevoiți să întrerupem campaniile pascale chiar de Crăciun, pentru a nu-l lăsa pe Iepuraș să îl întâlnească pe Moș Crăciun”, a afirmat Horia-Miron Constantinescu, președintele ANPC, citat de startupcafe.ro.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?