[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ANPC obliga bancile sa afiseze in ecranele ATM-urilor costurile tranzactiilor cu card in suma exacta

27 august 2014

Pe baza reclamatiilor si sesizarilor venite din partea consumatorilor, ANPC a pus in dezbatere publica Ordinul privind unele masuri de informare a consumatorilor de catre prestatorii de servicii de plata care desfasoara operatiuni de plata prin intermediul ATM-urilor.

Ordinul reglementeaza obligatiile prestatorilor de servicii, care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii.

Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi inscrise, in ordinea operatiunilor efectuate de catre consumator, toate informatiile legate de costurile tranzactiei (in suma exacta), dandu-i acestuia posibilitatea, de a renunta asupra efectuarii acesteia sau a oricaror operatiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plata facturi, sau oricare alte servicii solicitate in mod expres de catre consumator si efectuate prin intermediul ATM.

Potrivit ordinului, informatiile trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit iar suma reprezentand costul fiecarei operatiuni de plata pe care trebuie sa o suporte consumatorul se precizeaza, in suma exacta. Este interzisa exprimarea valorii costurilor tranzactiei in valoare procentuala.

De asemenea, inaltimea literelor si cifrelor pentru afisarea informatiilor specifice privind costurile operatiunii trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran.

Ordinul reglementeaza si situatiile de blocare/retinere a cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu. Astfel prestatorii vor avea obligatia de a informa consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la urmatoarele:
a) termenul maxim in care consumatorul poate reintra in posesia cardului blocat/retinut;
b) indicarea numarului de telefon la care consumatorul trebuie sa apeleze in cazul in care cardul a fost blocat/retinut, precum si intervalul orar in care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plata.

Ordinul este in dezbatere publica fiind afisat pe site-ul ANPC (www.anpc.gov.ro), perioada de consultare/transmitere notificari fiind 01.09 – 11.09.2014. Propunerile si observatiile se pot trimite la adresa office@anpc.ro.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?