ANPC consiliaza cetatenii aflati in imposibilitate de plata, pentru a alege procedura adecvata

27 august 2020

Conform Legii Insolvenței Persoanelor Fizice, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) consiliază cetățenii aflați în imposibilitate de plată, pentru a alege procedura adecvată care poate să soluționeze impasul financiar în care se află, anunta institutia. 

Așa cum prevede legea, insolvența este acea situație în care o persoană nu mai dispune de banii necesari pentru a-și achita datoriile (rate bancare, impozite, restanțe la asociațiile de proprietari) și înregistrează întârzieri de plată mai mari de 90 de zile.

Angajații Direcției de Insolvență, din cadrul ANPC, oferă consultanță gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiție de bază și iî consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situația în care se regăsesc aceștia:
. Procedura pe baza planului de rambursare
. Procedura prin lichidare de active
. Procedura simplificată de insolvență. 

Fiecare dintre aceste tipuri de insolvență sunt în avantajul debitorilor deoarece, pe parcursul derulării acestora, există o protecție față de creditori, și anume:
. Sunt suspendate executările silite asupra bunurilor și veniturilor
. Este suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităților
. Este asigurat un nivel de trai rezonabil conform legislației în vigoare (coșul minim de cumpărături). 

Persoanele interesate se pot prezenta la sediul ANPC sau la comisariatele din teritoriu si vor fi consiliați cu privire la alegerea unei proceduri ce poate fi urmată de aceștia, la modul în care trebuie să fie întocmit dosarul ce trebuie depus spre aprobarea Comisiilor Teritoriale de Insolvență și, nu în ultimul rând, la explicarea modului de completare a cererii de intrare în insolvență.

ANPC îndeamnă cetățenii care se confruntă cu astfel de dificultăți financiare să se adreseze comisariatelor teritoriale de pe raza județului de domiciliu pentru identificarea unei soluții a situației sau să consulte informațiile, pe acestă temă, de pe site-ul instituției, www.anpc.ro.

Adauga comentariu

Noutăți

The rise of the mobile wallet

Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?