[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ANPC: aproximativ o treime dintre reclamatiile privind achiziția de bunuri si servicii in 2017 au vizat comertul online

15 martie 2018

Circa o treime din totalul reclamaţiilor înregistrate anul trecut la Protecţia Consumatorului sunt din mediul online, a declarat miercuri Paul Anghel, director general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), cu ocazia „Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor”. Principalul motiv pentru reclamatiile privind achizitionarea online a produselor si serviciilor este nerespectarea termenului de livrare, in 50% din cazuri, releva datele ANPC.

„Din totalul de 92.400 de reclamaţii, înregistrate în 2017, 28.224 sunt din online. S-ar putea să sperie ca număr, este o cifră destul de mare, dar trebuie să avem în vedere şi nivelul vânzărilor. Avem nişte exemple de probleme cu care se confruntă românii. Există operatori economici care nu respectă termenele de livrare, iar aici probabil că orice operator economic o să spună „Nu depinde de mine, ci de curier” şi am spus că ar fi bine fie să vă gândiţi să faceţi curierii dumneavoastră, propriile servicii de curierat, fie să faceţi nişte contracte, încât dacă există o întârziere destul de mare la livrarea unui anumit produs şi consumatorul este prejudiciat, acel cuantum al afectării economice să fie suportat de o companie de asigurări”, a precizat Paul Anghel, citat de Agerpres.

”Vânzarea la distanţă ocupă o secţiune de 36%. Pare destul de puţin, dar în acelaşi timp este destul de mult şi o să vă spun şi de ce, pentru că magazinele online sunt şi foarte greu de verificat, pentru că ele, în general, au sediile sociale, punctele de lucru, personalitatea juridică, la căsuţe poştale diferite, oficii poştale diferite, nici măcar în colaborare cu serviciul de infracţiuni de la IGPR nu găsim de fiecare dată sediul operatorului economic, iar mai mult decât atât, găsim o bătrânică care zice „maică, a făcut nepotul aici, dar nu ştiu ce a făcut, în ce fel”. Deci este o piaţă destul de complicată în momentul acesta”, a mai afirmat Paul Anghel.

”Din păcate legislaţia în momentul acesta nu permite nici ANPC şi nici ANCOM (Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, n.r.) închiderea sau suspendarea activităţii unui anumit site. Asta este o problemă care ar trebui reglată, din punct de vedere legislativ”, a mai spus directorul general ANPC.

reclamatii ANPC privind comertul electronic

În cazul cumpărăturilor făcute în campanii de tip Black Friday, numărul reclamaţiilor pentru achiziţiile online a fost de 600 în 2017, iar în primele luni ale acestui an s-au înregistrat 150 de reclamaţii, cifrele fiind la nivelul Capitalei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?