[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ANPC a constatat nereguli la 75% dintre magazinele online controlate

11 octombrie 2011

11 octombrie, 2011 – ANPC a verificat in septembrie aproape 200 de magazine online si a constatat abateri de la prevederile legale la 75% dintre site-urile controlate. Presedintele institutiei se angajeaza ca la fiecare tematica de control, pentru verificarea conformitatii produselor si serviciilor, va controla si segmentul de comert online al acelor tipuri de produse si servicii.

Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 204 sanctiuni, dintre care 83 de amenzi contraventionale, valoarea acestora fiind de 291.500 lei.

Actiunea desfasurata la nivel national in perioada 19-23 septembrie a.c., de catre comisarii Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, a vizat atat verificarea informatiilor si a ofertelor postate pe website-uri, cat si a produselor oferite de comercianti prin intermediul acestora.

Actiuni similare se desfasoara si la nivelul Uniunii Europene, cea mai recenta vizand achizitionarea de bilete pentru evenimente sportive si muzicale pe internet. Rezultatele publicate de Comisia Europeana au relevat faptul ca 88 % dintre site-urile internet care vand bilete pentru evenimente culturale si sportive, verificate pentru incalcarea normelor UE de protectie a consumatorilor, respecta acum legislatia UE (in comparatie cu doar 40 % in 2010) si se asteapta noi imbunatatiri odata cu aducerea cazurilor in fata instantei.

La fiecare tematica de control pentru verificarea conformitatii produselor si serviciilor, vom verifica si segmentul de comert online al acelor tipuri de produse si servicii, astfel incat, indiferent de modalitatea in care consumatorul opteaza sa-si achizitioneze produsele sau serviciile, drepturile de care beneficiaza sa-i fie respectate.” a declarat Constantin Cerbulescu (foto), presedinte ANPC.

In cadrul actiunii de control au fost verificate 196 de website-uri apartinand unor operatori economici care comercializeaza diverse produse si servicii online, spre exemplu: produse textile, produse electronice, articole pentru copii, produse si servicii alimentare, vouchere pentru promotii, servicii turistice, etc. La 148 dintre operatorii economici au fost depistate abateri de la prevederile legale.

Rezultatele verificarilor au relevat ca, in cazul a 75% dintre website-uri existau nereguli in ceea ce priveste:

  • Afisarea pe website a datelor de contact ale comerciantului si informarea asupra identitatii acestuia (24,5 %):

– Datele de contact sunt incomplete, in multe cazuri fiind dificila contactarea comerciantului (adresa sediului social, numerele de telefon, fax, e-mail);

– Nu sunt mentionate datele complete de identificare si numarul de inregistrare al firmei;

– Exista neconcordante intre adresa sediului social mentionat pe site si in contractele incheiate cu consumatorii, si sediul real.

  • Informarea completa si corecta asupra caracteristicilor esentiale ale produsului/serviciului (26,5 %):

– Informatiile postate pe website despre produsele comercializate nu sunt traduse in limba romana;

– Nu se ofera informatii complete privind produsele si serviciile, de exemplu: natura materialului din care sunt confectionate produsele textile, concentratia alcoolica a bauturilor alcoolice, gramajul si/sau ingredientele pentru produsele alimentare, durata medie de utilizare a produselor de folosinta indelungata;

– Exista neconcordante intre oferta de pe website si oferta reala: specificarea pe site a serviciului de Internet wireless, care de fapt era restrictionat si limitat, cu acces numai din sala de mese, sau a parcarii private, care in realitate nu exista.

  • Informarea asupra drepturilor consumatorilor la achizitionarea online a produselor si serviciilor (23%):

– Lipsesc informatiile privind dreptul consumatorilor de denuntare unilaterala a contractului in termen de 10 zile, acolo unde este cazul;

– Informatiile privind garantia produselor nu sunt in conformitate cu legislatia in vigoare sau sunt prezentate intr-un mod inselator, ca parte a unei oferte speciale pentru care se percep costuri suplimentare.

  • Afisarea corecta a pretului final, cu toate taxele incluse, si a informatiilor privind modalitatile de plata, livrare, solutionare a reclamatiilor (13,5 %):

Nu sunt specificate sau nu sunt incluse in pretul final taxele de livrare sau alte taxe care sunt practicate;

– Nu se indica la produsele supuse unor oferte promotionale, pretul de referinta la care se aplica reducerea, sau nu este mentionata perioada de valabilitate a ofertei.

  • Afisarea link-ului catre adresa oficiala de web a ANPC: www.anpc.gov.ro (35 %)
Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?