Andrei Stamatian, vicepresedinte CEC Bank: Revolut nu este o amenintare iminenta

5 iulie 2018

Update: Replica Revolut la afirmatia oficialului CEC Bank

„Cu siguranta nu incercam sa furam clientii CEC Bank. Noi nu furam, in general. Clientii sunt cei care ne aleg pentru ca rezolvam o problema reala, cu ajutorul tehnologiei. Profilul clientilor nostri este mult diferit de cel al CEC: utilizatorii Revolut retrag bani de la bancomat doar pentru cazurile izolate in care nu isi pot folosi cardurile. Sunt cei 11%, nu cei 89%. Credem ca lumea si societatea se digitalizeaza, iar numerarul este pe cale de disparitie. Romania este intr-adevar in urma, dar urmam exemplul tarilor din Vest si ne digitalizam pe zi ce trece”, a declarat Irina Nicoleta Scarlat, country manager-ul Revolut Romania.

„CEC nu este un exemplu de banca adaptata evolutiei tehnologiei din ziua de astazi, iar noi suntem aici ca sa oprim bancile precum CEC, care au profitat timp de ani de zile de clientii lor prin taxele si comisioanele percepute si tehnologia indoielnica care sta la baza produselor”, a mai adaugat Scarlat.

***

Raportat la structura pieţei bancare din România şi a mediilor digitale utilizate de clienţi, startup-uri precum Revolut nu îşi găsesc încă piaţă aici, spune Andrei Stamatian (foto), prim-vicepreşedinte CEC Bank, în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 18.

Iata si explicatia:
„Eu nu cred că Revolut sau ceva de genul acesta poate avea impact acum. Avem 2 milioane de clienţi activi şi jumătate au carduri. Din jumătate, 89% îl folosesc doar pentru a retrage bani. Pe cine fură Revolut? Pe ăştia 89% şi le dă card Revolut să-şi scoată banii de la bancomatele băncilor? Eu zic că trebuie să fim în pas cu timpurile, nu pentru că ar fi relevant pentru clienţii existenţi ci pentru noua generaţie. Dar eu nu cred că este o ameninţare iminentă.”, a declarat Stamatian.

Oficialul CEC Bank spune ca si institutia pe care o reprezinta ofera servicii la costuri zero insa accepta ca acest lucru face ca alocarea de resurse pentru a sustine eforturile de marketing si promovare sa fie o misiune extrem de dificila.

„Legiutitorul din România a venit cu reglementarea cu contul de bază, cu costuri foarte reduse. Dacă un astfel de client vulnerabil vine la noi la bancă, poate alege un card care poate permite retrageri cu costuri zero oriunde în România şi în UE. Provocarea vine din faptul că este mai greu să investeşti în marketing. După ce oferi produse la costuri reduse, este greu să mai investeşti şi în marketing. Noi suntem şi într-o zonă mai bună pentru că se pot plăti taxe la noi începând de anul acesta, iar atunci când vin clienţii le putem oferi şi acest produs de cont de bază.”, , a declarat Stamatian.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?