[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Andrei Gaman, CEE Director FintechOS: „Banca daca nu va fi pe telefon in urmatorii 3-5 ani, nu va exista”

Premium
12 octombrie 2020

Bancile care nu vor putea fi prezente pe device-urile mobile, in experienta digitala a clientilor, nu vor mai fi prezente in mintea clientilor,” a declarat Andrei Gaman, CEE Director FintechOS (foto), in cadrul Galei NOCASH.

Gaman crede ca intr-un orizont de 3-5 ani, orice serviciu si produs bancar va avea o componenta digitala.


In trei-cinci ani, ca vorbim de un credit ipotecar – la ce lucram acum impreuna cu First Bank, sa digitalizam complet – ca vorbim de un credit de nevoi personale, ceea ce deja se intampla acum, ca vorbim de companii care au nevoie de acces la bani rapid, toate trebuie sa se poata derula printr-o componenta digitala, fara doar si poate. Daca nu vom putea sustine aceste exigente, care iata ca acum sunt accelerate de Covid si de situatia pandemica, bancile nu vor mai fi in mintea clientilor.

Pana la atingerea acelui obiectiv, de digitalizare a oricarui serviciu si produs bancar, realitatea cu care Romania se confrunta in prezent este ca desi 66% din populatie foloseste internetul, doar 11% acceseaza internetul pentru utilizarea de servicii bancare si efectuarea de operatiuni; in timp ce media la nivel european este de 66%.

Aceste doua cifre arata atat lipsa educatiei financiare a romanilor, dar in egala masura si de potentialul imens al digitalizarii. Fintech-urile au inteles primele acest lucru si l-au pus in practica cu multa eficienta, astfel ca in procesul de transformare digitala, utilizarea tehnologiei s-a concentrat pe experienta clientului si nu pe produs. In acest context, nu este deloc intamplator ca Revolut a reusit sa obtina peste un milion de clienti de retail activi in mai putin de doi ani – ajungand astfel in top 5 jucatori dupa numarul de clienti.

Din fericire, exista speranta si pentru banci, cu conditia ca acestea sa se concentreze mai mult pe utilizarea tehnologiei pentru a imbunanatati experienta clientului si nu neaparat pe cresterea atractivitatii produsului, care va ramane mereu un obiectiv de atins daca nu se cunoaste nevoia reala a clientului.

24 de clicuri ii trebuie unui client ca sa inceapa o colaborare cu Revolut. Stiti cate clicuri ii trebuie unui client, in acest moment, sa-si deschida un cont curent la o banca din Romania, care foloseste tehnologia FintechOS? 24 de clicuri. Mesajul aici este foarte clar: momentul este acum ca bancile sa inceapa sa actioneze pentru ca aceasta diferenta competitiva sa fie anulata intre banci si fintech-uri,” – spune Andrei Gaman, Director CEE FintechOS.

In procesul de transformare digitala bancilor, reprezentantul FintechOS vede doua etape, pe care oricine trebuie sa le parcurga. Prima dintre ele este cunoasterea clientului cu adevarat care sa permita oferirea de solutii personalizate, la nivel de individ. 

Cea de-a doua etapa este data de modul inteligent prin care banca trebuie sa gestioneze riscul si securitatea punerii in piata, pe diverse canale digitale a tuturor acestor produse si tehnologii digitale.

Cred ca aici este important sa gestionam prin automatizari, o mare parte din procesele interne ale bancii, sa reutilizam sistemele care fac acum o treaba buna dar care nu stiu neaparat sa vorbeasca intre ele, si sa implementam acele tehnologii care sunt deja validate in piata. Care sunt consumate de alte companii si care ofera un nivel de risc si de management al riscului gestionabil pentru banca.”

Cred ca daca parcurgem intr-un mod eficient aceste doua etape, intelegerea clientului si punerea la dispozitia lui a unor produse personalizate si a unor sisteme care ca se le inteleaga si sa-i anticipeze nevoile intr-un mod securizat, in canale online, am facut deja pasul spre a ne transforma cu adevarat si a putea sa oferim servicii digitale cap-coada,” a concluzionat Gaman.

In acest moment, FintechOS ofera solutii de transformare digitala pentru sase dintre bancile aflate in top 10, dupa dimensiunea activelor. Compania a dezvoltat insa parteneriate si cu o serie de alte banci, First Bank fiind una dintre ele.

Prezenta la Gala NOCASH, Madalina Teodorescu (foto) – vicepresedintele First Bank, a vorbit despre acest parteneriat in procesul bancii de migrare de la traditonal catre digital. In acest proces, strategia asumata de banca este “Digital with human touch”, o experienta combinata, interumana si digitala.

Sunt ferm convinsa ca fara parteneriate solide, si cheia sta in aceste parteneriate de succes cu fintech-urile, bancile nu vor putea face migrarea corecta in zona digitala,” a declarat Teodorescu.

Prezentarea intregrala de la Gala NOCASH, sustinuta de Madalina Teodorescu, vicepresedinte First Bank si Andrei Gaman, CEE Director FintechOS:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?