Valoarea voucherelor de vacanță pentru luna iulie este de aproximativ 58 de milioane de euro, fiind emise aproximativ 4,85 de milioane de tichete pe hârtie, în valoare de 52,6 milioane de euro și peste 300.000 de vouchere pe suport electronic (de peste 5,3 milioane de euro).
„Astfel, numai în iulie suma totală a voucherelor este de aproape două ori mai mare decât cea din întreg anul 2017, respectiv 30 de milioane de euro. Per total, între ianuarie și iulie 2018, au fost emise aproximativ 19,1 milioane de vouchere pe hârtie și în format electronic, care valorează aproximativ 206 milioane de euro. Această sumă este de aproape 7 ori mai mare față de cea din 2017.”, potrivit comunicatului de presa.
Creșterea considerabilă din primele șapte luni este determinată de acordarea acestor beneficii extra-salariale angajaților din sistemul public. Potrivit declarațiilor oficialilor Ministerului Turismului, bugetarii vor primi și în 2019 vouchere de vacanță, măsura având efecte benefice asupra întregii industrii a turismului.
ANAT a remarcat anul acesta o creștere semnificativă a cererii de vacanțe nu numai pe litoral, în zonele montane, stațiunile balneare, cat și în zonele mai puțin vizitate în perioadele anterioare de turiști.
Voucherele de vacanţă au fost introduse în România în 2009, dar acordarea lor a fost oprită în sistemul public după un an, din cauza crizei economice, şi de atunci a fost restricţionată an de an prin act normativ. Până anul trecut, doar angajații din sistemul privat au primit vouchere de vacanță.
În România, voucherele de vacanță sunt emise de companiile de tichete valorice Cheque Dejeuner, Edenred și Sodexo Pass.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: