[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Analiza Volt Finance – de la „cel mai bun” la „cel mai rapid” credit online – un experiment cu top 13 IFN-uri

16 februarie 2021

Dupa o jumatate de an, echipa Volt Finance vine cu o noua analiza a pietei de creditare online pe segmentul IFN. Daca analiza din august 2020 viza „cel mai bun credit online”, analiza din februarie 2021 se concentreaza pe „cel mai rapid credit online”

In evaluartea Volt Finance au intrat 13 IFN-uri din Romania, considerate principale: Credit Fix, Credit Prime, Credius, Ferratum, HoraCredit, iCredit, Mobilo, Mozipo Group, Ocean Credit, Provident, Smile Credit, ViaConto, Viva.

Evolutii dupa sase luni

Daca in prima analiza erau doar doua IFN-uri care acordau credit doar pe baza de buletin, acum numarul acestora s-a dublat. Astfel, la iCredit si Ocean Credit s-au adaugat Credius si Mozipo Group.

Si in cazul transferului direct pe card constatam o crestere (a adoptiei), facilitatea fiind implementata acum de inca doua IFN-uri. Institutiile care permiteau transferul creditului rapid, direct pe card, inca din luna august 2020 sunt Credit Prime, Mobilo, Ocean Credit si Viva Credit. Intre timp, facilitatea a fost implementata de Credius si Mozipo Group.

Aceasta optiune asigură primirea banilor în câteva secunde sau minute, indiferent de oră și de banca la care ai cardul si reprezinta un diferentiator in piata.

De acest lucru este constient fiecare jucator astfel ca se fac eforturi pentru a scurta cat mai mult perioada de la momentul aprobarii creditului si pana la cel in care solicitantul primeste efectiv banii (in cont sau personal – situatie in care agentul vine la comiciliul clientului).

Daca in analiza din 2020, aceasta perioada era de doua zile lucratoare pentru trei IFN-uri (Credius, iCredit si Provident), in ultima analiza se constata ca, cu o singura exceptie, durata a scazut la maxim 19 ore. Mai mult, pentru sapte IFN-uri, clientul incaseaza banii in maxim 30 de minute.

Totul pleaca de la cat de repede este trimisa o oferta catre client, dupa ce acesta isi exprima interesul. Unele IFN-uri din piață analizează foarte rapid dacă ești eligibil pentru împrumut și îți pot oferi instant o ofertă de credit, în timp ce în alte cazuri oferta se lasă așteptată ore bune sau chiar zile.

În experimentul nostru, timpul petrecut în așteptarea ofertei de credit a variat  de la puțin peste un minut și până la câteva zeci de ore, în cazul IFN-urilor care au o abordare tradițională, ce implică vizita agentului la domiciliu, sau un flux de creditare mai greoi,” potrivit Volt Finance.

Ce spun clientii despre experienta avuta

Credit Fix “Am apreciat că am putut completa foarte rapid cererea de credit și am avut nevoie doar de cartea de identitate și un extras de cont. Am primit banii în câteva zile, dar cel puțin am reușit să rezolv totul online și prin telefon, iar banii mi-au intrat în mai puțin de 24 de ore în cont” – Irina

Credit Prime “După completarea cererii, am fost anunțată în mai puțin de o zi că împrumutul a fost aprobat, iar apoi banii au intrat direct pe card în 20 de minute. Pe lângă buletin, am avut nevoie și de un extras de cont de la bancă, dar per total a fost o experiență bună” – Anca

Mozipo Cu toate că tot procesul de creditarea a durat mai bine de 30 de ore, mi-a plăcut faptul că după aprobare banii mi-au intrat pe card în doar 20 de minute. A fost relativ ușor să completez cererea de credit, dar am așteptat mai bine de o zi pentru aprobarea împrumutului” – Alex

Ocean Credit “Am fost surprinsă să primesc oferta de credit în mai puțin de 2 minute, în condițiile în care mi-au cerut doar buletinul. După aprobare, am primit mesaj instant că banii au intrat pe card. Am rezolvat totul 100% online și incredibil de rapid. De la completarea cererii și până am avut banii în cont au trecut doar câteva minute. ” – Andreea

Provident “Deoarece a trebuit să fac rost și de o adeverință de domiciliu, procesul a durat mai mult, dar agentul a fost eficient și am rezolvat cu cererea în 30 de minute. După aprobare, am primit banii într-o oră direct acasă” – Silvia

Rezultatele analizei din februarie 2021

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?