[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ANAF renunta la solicitarea de raportare a numarului de card – se pastreaza insa data, valoarea si contul aferente tranzactiei de plata la POS

29 iulie 2016

In urma unei intalniri cu patronatele din mediul bancar, ANAF face un pas inapoi si renunta la solicitarea de raportare a unor informatii precum numarul de card, acceptand astfel ca se poate lupta pentru combaterea evaziunii fiscale prin mijloace electronice fara a se merge atat de departe in ceea ce proveste datele personale ale posesorului de card.

„Având în vedere inexistența vreunui interes instituțional vizavi de datele personale, în proiect se va înlocui solicitarea de raportare a unor informații precum codul de autorizare a plãții, numãrul de card sau detaliile privind identitatea deținãtorului unui card, cu solicitarea comunicãrii detaliilor (datã, valoare și cont) tranzacțiilor realizate prin intermediul POS.”, se precizeaza intr-un comunicat al agentiei.


Legat de proiectul aflat în dezbatere publică privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, ANAF precizeaza ca scopul este acela de a permite institutiei monitorizarea tranzacțiilor și a fluxurilor de bani utilizați pentru plata bunurilor sau serviciilor achiziționate.

„Pentru combaterea evaziunii fiscale, Agenția Națională de Administrare Fiscală vizează atât circuite comerciale ample și complexe, cât și comerțul cotidian. Dacă pentru identificarea rețelelor tranzacționale frauduloase este necesară monitorizarea tranzacțiilor sau controlul prețurilor de transfer, pentru combaterea “micii” evaziuni, este necesară, printre alte măsuri, corelarea datelor referitoare la rulajele comunicate de POS-uri cu datele înregistrate pe bonul fiscal. Această propunere facilitează combaterea evaziunii fiscale, iar datele sunt necesare în cazul în care casele electronice de marcat întrerup transmiterea de informații către ANAF (defecțiune, suspendare servicii internet, pană de curent, rea intenție etc).”, se arata intr-un alt comunicat al agentiei.

ANAF precizeaza ca propunerea respectă prevederile Codului de procedură fiscală conform căruia băncile trebuie să comunice ANAF lista persoanelor care deschid ori închid conturi, rulajele sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile sau documentele referitoare la operaţiunile derulate prin acele conturi. În acest sens, „sunt importante datele aferente tranzacției, inclusiv contul din care s-a făcut plata pentru bunurile sau serviciile achiziționate”.

Potrivit ANAF, proiectul respectă prevederile legale privind accesul la informații și protejarea datelor personale. ANAF este operator de date cu caracter personal înregistrat cu numãrul 759.

Procesul de consultare publică a fost demarat acum 10 zile, miercuri 27 iulie având loc o întâlnire cu patronatele din domeniul bancar. Proiectul aflat in dezbatere publică are în vedere creșterea gradului de conformare a operatorilor economici, reducerea evaziunii fiscale și fiscalizarea veniturilor nedeclarate de către operatorii economici.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?