ANAF – Antifrauda va monitoriza tranzactiile de Black Friday. De la declansarea Operatiunii „Mercur” au fost calculate taxe si impozite de 15,7 mil. lei, datorate de contribuabilii din ecommerce.

13 noiembrie 2020

Inspectorii Antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) „vor monitoriza tranzacțiile on line de Black Friday, din acest sfarsit de saptamana, precum și obligațiile fiscale care se vor naște în această perioadă de reduceri, care conduc la volume foarte mari de vânzări,” potrivit comunicatului emis de institutie.

În acest context, Direcția Generală Antifraudă Fiscală reamintește și firmelor de curierat că au obligația legală a verificării identității reale a vânzătorilor cu care încheie contracte pentru livrarea mărfurilor.

Totodată, ANAF încurajează conformarea voluntară și reamintește tuturor persoanelor și firmelor care au avut venituri din vânzări online că pot accesa facilitățile fiscale privind plata obligațiilor bugetare.

De la începutul operațiunii ”Mercur”, inspectorii ANAF au verificat clienți ai firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata ”ramburs”, fără plata obligațiilor fiscale aferente, atât persoane fizice care au vândut online en-detail produse achiziționate angro, cât şi persoane juridice care au achiziționat intracomunitar sau au importat bunuri, pentru care s-au emis bonuri fiscale sau facturi cu valori subevaluate către cumpărători a căror identitate este dificil de verificat, apoi le-au comercializat prin intermediul platformelor on line cu livrare direct către cumpărători.

Astfel, în perioada 1 septembrie – 06 noiembrie, inspectorii ANAF-Antifraudă au finalizat verificările la 233 contribuabili care au efectuat comerţ electronic, fiind identificate abateri pentru sancționarea cărora au dispus amenzi şi confiscări în valoare totală de 608.157 lei. De asemenea, au fost calculate impozite și taxe datorate în valoare totală de 15,7 milioane lei, iar pentru asigurarea recuperării creanțelor au fost instituite măsuri asigurătorii în valoare totală de 7,63 milioane lei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?