Am testat platforma online de educatie financiara intrebBT: trei intrebari, niciun raspuns in prima zi

31 iulie 2018

Update 2:  Astazi la orele 18.22, am primit raspunsurile la intrebarile „ce este „instant payments”? si  „ce este Dynamic Currency Conversion”? Iata explicatiile Bancii Transilvania:

“Instant payments” face referire la transferurile instante, care se proceseaza imediat dupa initierea lor, indiferent daca sunt sau nu efectuate intr-o zi bancara, fiind disponibile 24h/24, 365 zile/an.

Referitor la Dynamic Currency Conversion: Este schimbul valutar automat aplicat in cazul tranzactiilor efectuate in alta valuta fata de valuta cardului utilizat. In acest caz suma tranzactiei in valuta initiala este convertita in valuta de decontare a bancii cu VISA și MasterCard. Aceasta conversie va fi efectuata in mod automat la cursul de schimb al Organizatiei Internationale sub sigla careia s-a emis cardul (VISA/ MasterCard). Practic, este schimbul valutar automat care se face cand platim cu cardul in altavaluta. Cursul aplicat este cursul de schimb al VISA/Mastercard.”

Update 1: Astazi la ora 11.14 am primit totusi o reactie din partea platformei BT. La intrebarea ce este criptomoneda, raspunsul primit a fost ca banca nu tranzactioneaza monede virtuale.

Iata mai jos textul intregral al raspunsului bancii:

„In raspuns la solicitarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca, Banca Transilvania nu tranzactioneaza monede virtuale. Banca isi rezerva dreptul sa nu initieze efectuarea de transferuri pentru tranzactiile legate de servicii incadrate in categoria jocurilor de noroc, de tranzactii legate de achizitia de produse si/sau servicii pornografice (inclusiv videochat sau alte servicii similare), achizitia de arme/munitii fara indeplinirea conditiilor prevazute de lege, tranzactii cu monede virtuale, in cazul identificarii unor potentiale riscuri sau a unor cerinte impuse de institutiile de credit implicate in circuitele bancare de decontare.”

###

Banca Transilvania anunta ca, in prima jumatate a anului, aproape 650.000 de persoane s-au informat despre banking  pe platforma online Întreb BT, cel mai mare program online de educație financiară al bancii. In cursul zilei de ieri am adresat trei intrebari pe platforma Intreb BT, pentru ca nu le-am regasit in platforma: ce este criptomoneda? ce este „instant payments”? si ce este DCC (Dynamic Currency Conversion? Pana la publicarea acestei stiri inca nu am primit niciun raspuns.

De altfel, banca spune in comunicat ca peste 3.600 de persoane au vizitat siteul/zi, unde gasesc deja raspunsuri la aproape 1.000 de intrebari, dar nu precizeaza nimic despre timpul mediu de raspuns la o intrebare care nu se regaseste in site.

„Aproape 650.000 de persoane au vizitat platforma Întreb BT în primele şase luni ale anului, site care cuprinde răspunsuri la aproape 1.000 de întrebări despre servicii, produse şi operațiuni. Acesta este destinat celor care doresc să înțeleagă mai bine banking-ul, să aleagă informat şi responsabil atunci când vin la bancă, dar şi să ştie să folosească produsele şi serviciile bancare cât mai bine.”, potrivit comunicatului de presa.

Banca mai precizeaza ca, in cadrul platformei Întreb BT este adăugat permanent conținut de către echipa băncii, în funcție de noutăți şi de alte subiecte de interes pentru clienți. Numărul categoriilor de informații a ajuns la aproape 25, câteva dintre acestea fiind: Contul curent, Carduri, Credite, Depozite, BT24, Credite responsabile, Operațiuni bancare, GDPR (General Data Protection Regulation), Robotul Livia, Go Online etc.

Cele mai multe vizite pe Întreb BT au fost din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Constanța, iar cele mai căutate informații se referă la credite, transfer de bani, programul unităților Băncii Transilvania, IBAN-ul contului şi carduri.

Platforma a fost lansată în 2014, este dezvoltată in-house la Banca Transilvania şi reprezintă cel mai mare program online de educație financiară BT. În 2017, aproape 1 milion de persoane au făcut 3 milioane de vizite pe Întreb BT.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?