[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Alpha Bank raporteaza o creștere anuală de 32% a volumului plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce. Banca a acoperit integrat reteaua de unitati cu terminale multifunctionale.

9 noiembrie 2022

Alpha Bank România și-a consolidat poziția de jucător de top în domeniul soluțiilor de plată pentru comercianți, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce oferite de Alpha Bank înregistrând o creștere anuală de 32%.  

De asemenea, in septembrie, Alpha Bank România a ajuns la acoperirea integrală a rețelei de unități teritoriale cu echipamente multifuncționale ATM 24/7 Banking, îmbunătățind astfel accesul clienților la servicii prin implementarea tehnologiilor de self-service. În următoarea perioadă, banca va continua să dezvolte acest serviciu prin adăugarea de noi funcționalități și extinderea gamei de tranzacții care pot fi efectuate de clienți prin intermediul acestor echipamente.

In ceea ce priveste rezultatele financiare aferente primelor nouă luni ale anului 2022, Alpha Bank România raporteaza o „performanță comercială solidă și o profitabilitate îmbunătățită”.

Alpha Bank România și-a majorat activele cu peste 7,5% în primele 9 luni ale anului, creșterea înregistrată anual depășind 11%. La final de septembrie a.c., activele Alpha Bank România au ajuns la aproape 4,1 miliarde de euro.

Portofoliul de credite a crescut cu aproximativ 6,8% față de sfârșitul anului și cu 8,1% față de aceeași perioadă a anului 2021, depasind 2,9 mld. euro „pe fondul unei foarte bune performanțe comerciale atât la nivelul finanțării companiilor, cât și la nivelul creditării persoanelor fizice”, potrivit bancii. Depozitele atrase de la clienți au ajuns la aproximativ 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 7,3% față de anul precedent.

Veniturile totale au crescut cu aproape 14% față de aceeași perioadă a anului precedent, susținute de o dinamică solidă atât a veniturilor nete din dobânzi (+15% an/an), cât și a veniturilor nete din comisioane (+13% an/an).

Profitul operațional s-a situat la 28,5 milioane de euro, marcând un avans anual de 7,2 milioane de euro, comparativ cu primele nouă luni ale anului precedent, datorită dinamicii robuste a veniturilor.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?