Alina Iacomi, Tribe Lead Digital ING Bank România: „Plățile interbancare prin numărul de telefon vor deveni în curând o normalitate.”

3 septembrie 2021

Începând cu această săptămână, ING Bank lansează plățile interbancare prin AliasPay pentru portofoliul de clienți persoane fizice. Astfel, cei care dețin un cont curent la ING pot transfera bani către clienții băncilor care utilizează la rândul lor serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor. AliasPay a fost dezvoltat de către TRANSFOND și a fost lansat în luna martie 2021. In prezent BT si CEC Bank oferă acest serviciu.

„Una dintre cele mai apreciate funcționalități din Home’Bank este plata către un prieten prin numărul de telefon. Opțiunea de a extinde acest serviciu dincolo de portofoliul de clienți ING este nu doar o oportunitate pentru noi, ci și pentru industria bancară, de a oferi servicii mai digitale, mai rapide și mai sigure. Plățile interbancare prin numărul de telefon vor deveni în curând o normalitate, având în vedere cât de mult ușurează experiența unui transfer bancar și cât de bine sunt primite în rândul utilizatorilor de mobile banking,” a declarat Alina Iacomi (foto), Tribe Lead Digital ING Bank România.


Primirea banilor prin AliasPay presupune asocierea numărului de telefon cu un IBAN. Cei care doresc activarea acestui serviciu își vor da acordul direct din Home’Bank pentru înrolarea numărului de telefon și, implicit, a IBAN-ului asociat în AliasPay. Clienților ING li se va asocia automat numărul de telefon celui mai vechi IBAN din portofoliul lor. Odată activat, aceștia pot primi la rândul lor bani de la clienții băncilor care folosesc acest serviciu.

În medie, clienții ING Bank fac peste cinci milioane de tranzacții pe lună în Home’Bank, dintre care peste 10% sunt către conturi ING prin funcționalitatea ”Plata către un prieten”. Pentru a trimite bani prin AliasPay către clienții altor bănci, utilizatorii vor urmări același proces din secțiunea ”Plata către un prieten” disponibilă în aplicație.

„Extinderea serviciului AliasPay prin aderarea ING Bank reprezintă un avantaj important pentru consumatorii de servicii de plăți din România, prin prisma creșterii adresabilității plăților de acest tip, aspect care sperăm că va impulsiona și alte instituții de plată să adopte serviciul. Prefigurăm utilizarea pe scară largă a AliasPay, dat fiind că serviciul se încadrează prin excelență în tipologia serviciilor „smart”, atât de apreciate de toate categoriile/generațiile de clienți, respectând în același timp tendințele europene și internaționale de inițiere a plăților, de utilizare cu precădere a dispozitivelor mobile pentru o gamă variată de activități,” a adăugat dl Sabin Carantină, Director General al TRANSFOND.  

Clienții ING pot face plăți interbancare prin numărul de telefon în limita de 3.000 de lei per transfer. Noua funcționalitate AliasPay beneficiază totodată și de măsura de securitate introdusă în primă fază anul trecut de ING pentru transferurile intrabancare. Astfel, utilizatorii aplicației Home’Bank pot vedea numele beneficiarului contului către care urmează să facă un transfer, pentru a evita erori sau tentative de fraudare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?