[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Alexandru Petrescu, dir. gen. Posta Romana: „in urmatoarele 12 luni, portalul institutiei va genera venituri cat un judet”

11 decembrie 2015

Strategia de dezvoltare a Postei Romane ramane dedicata agendei diversificarii portofoliului. In 2016, institutia va avea la vanzare toata gama de servicii si produse bancare – cont curent, depozite, credite de consum si carduri, inclusiv de credit –  va implementa o strategie care sa-i permita recuperarea terenului pierdut pe servicii de posta rapida si va transforma site-ul institutiei intr-un real centru de profit.

„Daca anul trecut pe vremea aceasta va povesteam ca vom avea un broker de asigurari Posta Romana, el exista si functioneaza. Am terminat etapa pilot unde am analizat diferite geografii, diferite categorii sociale si diferite produse. Va pot spune ca am depus la BNR un proiect „Posta Romana – servicii financiare”. O serie de proiecte anexe, dincolo de core business-ul sectorului nostru postal sunt in diferite stadii avansate sau incipiente. Veti vedea curand servicii financiare, un portofoliu primar nu foarte complicat, tipic pentru profilul clientului postal.”, a declarat Alexandru Petrescu, director general Posta Romana, in cadrul unei conferinte de specialitate organizata de Revista Comunicatii Mobile.


„Doar intr-o simbioza pe comunicatii si servicii postale putem ajunge si noi la o platforma consolidata financiar astfel incat sa putem sa ne orientam pe alte tipuri de verticale comerciale care sa ne aduca acel venit care din pacate a disparut odata cu cele 40% din volumele de corespondenta din ultimii 5 ani.”, a adaugat managerul Postei.

Exemplificand dezvoltarea pe verticala, Petrescu a amintit site-ul Postei, care in ultimele 7 luni a cunoscut o evolutie spectaculoasa, de la un site simplu, „tipic unei companii de stat”, la un portal care genereaza tranzactii si venituri. Se doreste ca acest portal sa devina un real centru de profit: „Target-ul urmatoarelor 12 luni este de a deveni, ca si venit, comparativ cu un judet.”

In ceea ce priveste actualizarea si restructurarea serviciilor Postei, strategia se va baza pe virtualizare si tranzactii/plati mobile.
„Cam aceasta este zona, virtualizare, pe mobile payments, pe mobile transactions, pe device-uri la postas. Tot ceea ce inseamna oficiile postale, din punctul meu de vedere va urmari o foarte atenta analiza si, in continuare, o reducere ca si acoperire nationala dar vom compensa cu digitalizare si virtualizare a serviciilor.”, a mai declarat Petrescu.

Directorul general al Postei a mai precizat ca sunt doua cai prin care instituia poate creste, prin investitii in tehnologie si prin parteneriate. Se intentioneaza achizitionarea unei flote de terminale de colete care sunt deja destul de populare in Europa.

Despre parteneriatul cu eMag, impreuna cu care a fost lansat produsul Post Colect, Petrescu spune ca este de tip „brics & clicks”, in care „noi avem brics ei au clicks”. El este primul pas de materializare a unei strategii care isi propune sa recupereze terenul pierdut pe segmentul de posta rapida.

„Produsul Post Colect, este deschis tuturor operatorilor de ecommerce dar primul pas l-am facut cu eMag pentru a le oferi celorlalti confortul ca avem produsul corect. Posta Romana are foarte mult de recuperat pe posta rapida, cum o numim noi ecommerce. Tot ce inseamna livrarea unui produs, dupa ce este comandat online pe un site. Ponderea serviciilor postale este undeva la 6-7%, nepermis de mica din punctul meu de vedere dar totusi, daca urmarim media europeana, veti vedea ca administratiile postale chiar si in tarile din vest nu trec de 16-18%. Insa inca mai avem mult teren de recuperat.”

Prin intermediul Post Colect, un client care comanda online isi poate ridica coletul dintr-un „ecommerce corner”, un loc dedicat pentru un oficiu postal. „Astfel, ne inscriem si noi pe un trend european care ne indica faptul ca foarte multi dintre utilizatorii care comanda online prefera sa-si ridice coletele din puncte fixe, nu neaparat sa le primeasca acasa sau la birou. Urmarim acelasi trend.”, a mai precizat Petrescu.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?