Alexandru Bita, Libra Internet Bank: „Pentru noi, parteneriatele cu fintech-urile reprezinta un vector de potentare tehnologica si de crestere business”

Premium
28 octombrie 2020

Spre deosebire de alte banci prezente in Romania, Libra Internet Bank este singura care a semnat pana acum trei contracte de parteneriat cu fintech-uri internationale (Monese, TransferWise si Paysera) oferindu-le acestora tot sprijinul pentru a se dezvolta pe piata romaneasca, inclusiv coduri IBAN.

NOCASH a stat de vorba cu Alexandru Bita, Chief Innovation Officer-ul bancii, pentru a vedea ce anume sta la baza acestei deschideri si strategii asumate pe termen lung.

Cred ca totul porneste de la aplecarea bancii catre tehnologie. Noi avem abordarea aceasta deja de mai multi ani, lucru pe care am marcat-o si prin schimbarea numelui bancii in Libra Internet Bank (n.r. august 2011). Ce cred ca fac foarte bine aceste fintech-uri este sa foloseasca tehnologia pentru a dezvolta servicii inovative axate pe experienta clientului. Din punctul acesta de vedere nu vedem aceste parteneriate intr-un raport competitional ci mai degraba intr-un cadru de colaborare pentru a inova si a creste impreuna,” potrivit reprezentantului Libra Internet Bank.    

Vorbind despre cel mai mare castig al bancii din aceste parteneriate cu fintech-urile, Bita spune: „fara indoiala ca pentru noi reprezinta un vector de potentare tehnologica si de crestere business„.

Parteneriatele cu fintech-urile ajuta banca sa urmareasca mai bine noile tehnologii si sa anticipeze mai usor tendintele pentru a putea identifica noi oportunitati si modele de business inovatoare.

Este ceea ce am facut in zona de API banking, motiv pentru care au si aparut aceste parteneriate. Din punct de vedere tehnologic, parteneriatele acestea cu fintech-urile se bazeaza foarte mult pe un layer de API-uri. Acum API-urile sunt pe buzele tuturor, tocmai datorita Directivei PSD2, si este normal sa se intample asa. Noi poate ca nu am anticipat neaparat tendinte, poate este mult spus, dar am avut preocupari in directia aceasta. Primul API pe care l-am lansat, expus catre exterior, nu intern, intre procesele noastre bancare, a fost in 2010. Este vorba despre API investigator, un produs care exista si astazi, fiind utilizat de clienti care l-au folosit atunci.

Toate acestea sunt motive care il determina pe Bita sa spuna ca: „In principiu, noi suntem deschisi catre orice parteneriat. Deschiderea noastra este maxima din acest punct de vedere.”

Mai multe detalii in interviul de mai jos:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?