Daca in deceniul trecut, transferul prin Western Union se facea exclusiv in numerar, cu ridicarea banilor in cateva minute, de cativa ani compania a inceput migrarea catre transferul de active digitale astfel ca banii ajung in cateva zeci de secunde, fiind vorba acum de utilizarea unei aplicatii, fara a mai fi nevoie de deplasarea catre un sediu fizic.
„Activele digitale permit clientilor sa nu se mai deplaseze intr-o locatie ci sa mearga online pe westernunion.com sau sa descarce o aplicatie, pe iphone sau android, si de acolo sa trimita bani. In momentul de fata, peste 80 de tari ofera aceasta posibilitate iar banii vin dintr-un cont bancar, de pe un card sau dintr-un wallet, depinde ce este relevant pentru piata respectiva.” spune Alexandru Badulescu, Global Head of Account and Digital Payout, la Western Union, intr-un interviu acordat NOCASH la conferinta internationala Banking 4.0.
In ultimii 10 ani, cresterile medii anuale au fost de peste 36% pe acest canal online. In acest moment veniturile sunt de peste 500 mil. USD. „Aproape 15% din cifra de afaceri a companiei la nivel global vine din zona de digital iar cresterile anuale sunt in continuare importante, de doua cifre.”, mai precizeaza reprezentantul WU.
Badulescu spune ca aceasta crestere a volumelor a fost determinata atat de o experienta mai buna a clientului, prin introducerea unor noi metode de plata dar si de verificarea la distanta a utilizatorului (KYC), acolo unde legislatia a permis, cat si de reducerea costurilor de transfer, specifice mediului digital, care a facut ca serviciul de transfer de bani sa fie perceput de client ca avand un pret corect.
„Un alt aspect interesant, care a evoluat in ultimii 5 ani, este faptul ca am construit o retea de plati direct in conturi bancare sau in portofele electronice sau alte forme digitale de plata. In acest moment exista peste 90 de tari in care banii pot fi platiti direct intr-un cont bancar si 22 de tari in care platile se pot face intr-un wallet. Inclusiv in Africa, unde avem un numar de tari, mPesa din Kenia dar nu numai. Aceasta este o zona care creste foarte mult pentru companie.”
„Scopul nostru este sa acceleram construirea acestei retele. In acest moment exista 17 tari la nivel mondial in care putem sa platim in timp real (n.r. sub 60 de secunde). La anul ne propunem sa ajungem in circa 100 de tari, din toate regiunile geografice, indiferent ca vorbim de Europa, Asia sau America Latina, in care sa permitem clientilor sa transfere banii in conturi sau in aplicatii de wallet, in timp real.”
Pentru mai multe detalii legate de particularitatile regiunilor geografice, pe zona transferurilor de bani, dar si noi modele de business, gasiti in interviul de mai jos:
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: