Un sondaj denumit ”Romania responsabila”, realizat de Ipsos România în perioada 29 ianuarie- 2 februarie 2018, pe un eșantion de 1088 respondenți, bărbați și femei (16+), reprezentativ la nivel național, a relevat ca – pentru 69% din esantion – plata la timp a datoriilor nu este un semn al responsabilitatii. Procentul coboara la 42% in cazul persoanelor care locuiesc in orase de pana in 10.000 de locuitori.
O alta concluzie interesanta a studiului este ca desi 97% dintre romani se considera responsabili, doar 8% crede ca societatea romaneasca este responsabila.
Raiffeisen Bank si-a prezentat noua pozitionare de brand lansata printr-o campanie de comunicare a carei tema centrala este RESPONSABILITATEA. Sub semnul „E timpul sa punem responsabilitatea in lumina”, campania este inspirata de concluziile mai multor cercetari derulate pe parcursul ultimului an, care demonstreaza ca acum, mai mult ca oricand, clientii bancii, dar si romanii, cred ca responsabilitatea ar trebui pusa in valoare: 98% dintre respondenti considera responsabilitatea importanta pentru a avea succes.
Cei mai multi romani se simt responsabili fata de familie (98%), mediul inconjurator (95%), prieteni (92%) sau persoane care nu se pot ajuta singure (91%). Studiul mai releva ca responsabilitatea se invata acasa: unul din doi romani spune ca a invatat ce inseamna sa fii cu adevarat o persoana responsabila de la mama, pe locurile urmatoare fiind tatal – 22% sau profesorul – 5%. Romanii sunt insa constienti ca „cei sapte ani de-acasa” nu sunt de ajuns si cred ca mai multa educatie (75%), experienta unor lideri responsabili (50%) sau exemplul propriu (42%) reprezinta solutii pentru a face ca responsabilitatea sa fie corect valorizata si apreciata de intreaga societate.
Romanii considera ca si companiile, la randul lor, trebuie sa aiba o atitudine responsabila fata de societate. Potrivit lor, o companie responsabila este cea care isi tine promisiunile fata de clienti, angajati si parteneri (56%); isi plateste datoriile la timp (47%) si respecta legile in vigoare (40%). Altminteri, 9 din 10 romani declara ca ar renunta la produsele unei companii care nu da dovada de responsabilitate. Mai mult, respondentii sondajului spun ca si-ar da demisia de la o companie care nu este responsabila fata de angajati (66%), fata de clienti (47%) sau fata de societate (48%).
Noua pozitionare a Raiffeisen Bank marcheaza trecerea de la sloganul ”Reusim impreuna” la ”Banking asa cum trebuie” si reprezinta concluzia unui proces de evaluare atat intern, in randul angajatilor Raiffeisen Bank, cat si extern, in randul clientilor. In urma acestui proces de evaluare, a rezultat ca cea mai importanta caracteristica a brand-ului este responsabilitatea, dorinta de a face lucrurile asa cum trebuie si cu bun simt.
Studiu Ipsos 2018 – Topul meseriilor in care responsabilitatea este cea mai importanta – bancherii sunt intre piloti si jurnalisti
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: