Cele mai mari cresteri s-au inregistrat pe tranzacțiile contactless cu carduri prin portofelele virtuale Apple Pay / Gpay / Garmin Pay / Fitbit Pay: + 86% la numărul tranzacțiilor si +141% la valoarea tranzacțiilor.
Cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare aferente primului semestru din acest an, CEC Bank raporteaza creșterea numărului de clienți Persoane Fizice, prin atragerea a peste 80.000 de clienți noi și, implicit, creșterea numărului de utilizatori ai canalelor digitale CEC_app și CEC_IN, au dus la creșterea volumului de operațiuni prin canalele digitale.
Astfel, numărul de tranzacții financiare derulate prin carduri și prin rețeaua de echipamente ATM şi POS (ghișeu și comercianți fizici și virtuali, inclusiv SNEP – ghiseul.ro) în primul semestru al anului 2024 a fost de peste 70 milioane – în creștere cu 40% față de perioada similară a anului precedent, în timp ce valoarea tranzacțiilor financiare a depășit 20,5 miliarde de lei (în creștere cu 28%). Totodată, plățile la comercianți efectuate cu cardurile, atât la cei fizici cât și la cei virtuali, au înregistrat creșteri de peste 36,5%, atât ca număr cât și ca valoare.
Volumele de tranzacționare în activitatea de acceptare la plată prin card prin POS-uri fizice, virtuale și SNEP au înregistrat creșteri de peste 62% în primul semestru al anului 2024, față de perioada similară a anului precedent. Totodată, rețeaua de terminale POS (fizice, virtuale, SoftPOS) instalate la comercianții fizici și virtuali pentru acceptarea la plată a cardurilor a înregistrat o creștere cu 59% față de 30.06.2023.
Numărul de carduri active CEC Bank la 30.06.2024 a crescut cu 12% față de 30.06.2023.
CEC Bank ocupă locul al treilea în clasamentul sistemului bancar românesc după numărul de ATM-uri și MFM-uri deținute – 1.381 echipamente de generație nouă.
In cursul anului 2024, CEC Bank a implementat mecanisme de retrageri de numerar din cont pe bază de cod QR, prin intermediul telefoanelor mobile, la cele peste 1.300 echipamente ATM și MFM din rețeaua Băncii, fără utilizarea cardului bancar, iar emiterea cardurilor virtuale este posibilă direct din platforma de Mobile Banking.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: