[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Reprezentant al guvernului britanic: “Suntem in epoca de gheata din punct de vedere al comertului electronic”

25 martie 2014

Peter Stephens, director pentru afaceri europene in Ministerul Economiei din Marea Britanie, considera ca evolutia comertului electronic trebuie legata de nevoile si posibilitatile industriei, ale consumatorilor si nu de ambitiile guvernelor al caror rol trebuie sa fie mai degraba de reglementare.

„Rolul Guvernului tine de viteza cu care adopta reglementari. Uneori aceasta viteza este prea lenta. Cu putin noroc in 6-7 ani vom avea o legislatie UE in acest domeniu.”, a declarat Stephens, la conferinta „Mediafax Talks about Digital Europe” organizata in parteneriat cu Ambasada Marii Britanii.

“Suntem in Epoca de gheata din punct de vedere al comertului electronic. Decat sa dictam cum stau lucrurile in viitor, mai bine stabilim cadrul legal pentru a lasa piata sa se dezvolte. Comertul electronic trebuie sa fie condus de industrie, trebuie sa fie dezvoltat de firmele din industrie, nu de guvern”, a mai adaugat sursa citata.

In opinia sa, pentru dezvoltarea comertului online exista la nivel european mai multe prioritati, respectiv problema incluziunii, a asigurarii accesului tuturor la viitorul digital, a increderii si protectiei consumatorilor in mediul online, precum si eliminarea barierelor de intrare pe piata.

„In prezent avem mai degraba piete nationale de comert electronic, inca nu aveam o piata unica transnationala. Trebuie sa ne asiguram ca o platforma electronica nationala se poate conecta la toate celelalte platforme din UE”, a mai spus Stephens.

El crede ca sectorul comertului online reprezinta o oportunitate pentru Uniunea Europeana sa concureze cu Statele Unite ale Americii. Insa dezvoltarea comertului electronic la nivel continental este conditionata de costuri si de incredere, atat din partea consumatorului final cat si din cea a mediului de afaceri in platile online.

„In timp ce jumatate dintre europeni cumpara produse si servicii online, doar 8% dintre acestia realizeaza tranzactii transfrontaliere.”, a declarat Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la Bucuresti, in cadrul aceluiasi eveniment.

“Acest lucru este legat de faptul ca nu exista capacitate adecvata de a conecta consumatorii la piata. Europa trebuie sa dezvolte infrastructura de banda larga si sa se asigure ca noile tehnologii sunt disponibile pentru toata lumea. Adevarul este ca in prezent traim intr-o Europa cu bariere. Costurile ridicate de tranzactionare impuse de piata digitala fragmentata la nivelul UE nu fac decat sa descurajeze noile companii care vor sa profite de potentialul economiei digitale sau pe retailerii existenti si pe furnizorii de servicii. Pentru a sustine cresterea economica si a promova noi oportunitati de business trebuie sa eliminam aceste bariere”, a adaugat Blythe.

Reprezentantul Ambasadei Marii Britanii la Bucuresti a mai declarat ca Romania reprezinta o oportunitate uriasa pentru retailerii britanici care vand online, insa dezvoltarea este ingreunata de accesul limitat al consumatorilor si companiilor la tranzactii online transfrontaliere.

„Este un nonsens faptul ca persoanele care cumpara online in anumite parti din Europa nu au acces la cele mai bune oferte din cauza locului in care traiesc. Acest nonsens afecteaza Romania foarte mult, la fel si Marea Britanie. Eu cand sunt in Marea Britanie, am acces la o varietate mare de servicii si produse online, dar pe care nu le pot accesa daca utilizez cardul de debit din Romania sau daca vreau sa mi se livreze produse la adresa mea din Romania. Fara nicio indoiala, aceleasi probleme exista si in sens invers – consumatorii din Marea Britanie nu au acces la servicii si produse din Romania”, a mai precizat Blythe.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?