[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Visa Tap to Phone, soluţia de plăţi contactless cu mobilul pentru IMM-uri – creștere anuală de 120% în România

4 martie 2025

Soluția de plată contactless Visa Tap to Phone, care ajută IMM-urile să încaseze plăți simplu şi rapid cu telefonul mobil, a înregistrat o creștere de 200% în ultimul an la nivel global. In Romania, cresterea este de aproape 120%.

Și în România, această soluție de plată câștigă tot mai multă popularitate datorită versatilității sale, fiind potrivită pentru toate tipurile de comercianți. În ultimul an utilizarea Tap to Phone în România a crescut cu aproape 120%, iar numărul comercianţilor noi care au ales să folosească această soluţie de plată a crescut cu peste 50%.”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.


Această creștere accelerată vine pe fondul unei cereri tot mai mari din partea consumatorilor români pentru metode de plată rapide și sigure, oriunde şi oricând. Studiile Visa arată că 2 din 3 români (64%) preferă să plătească cu cardul, telefonul sau smartwatch-ul la terminalele POS din magazinele fizice.

Mai mult, peste trei sferturi dintre români (76%) ar vrea să aibă posibilitatea de a alege cum vor să plătească, iar 1 din 4 (24%) își va limita achizițiile sau va înceta să mai cumpere de la un anumit magazin dacă acesta nu acceptă plata cu cardul 1).

Aceste așteptări se aplică nu doar în cazul cumpărăturilor la marii retaileri, ci și în alte domenii: aproximativ jumătate dintre respondenţi (48%) ar vrea mai multe opțiuni de plată cu cardul în sectorul public, iar un procent asemănător ar vrea să plătească digital în piețe (47%) şi la micii comercianți (45%) 2).

Tap to Phone vine să răspundă acestor aşteptări din partea consumatorilor, extinzând capacitățile rețelei Visa cu o tehnologie care transformă orice smartphone într-un terminal de plată POS, prin simpla descărcare a unei aplicații. La nivel global, aproape 30% dintre vânzătorii Tap to Phone sunt mici afaceri la început de drum 3) , iar această tehnologie facilitează accesul la soluţii comerciale și oferă micilor comercianți și IMM-urilor din întreaga lume posibilitatea de a accepta plăți contactless direct pe smartphone-urile lor compatibile cu NFC.

Viitorul soluției „Tap”

Tendința ascendentă pentru Tap to Phone este de așteptat să continue şi anul viitor, pe măsură ce tot mai mulți consumatori și companii descoperă beneficiile acestei tehnologii şi pe piaţă apar noi exemple de utilizare a acesteia. De exemplu, Tap to Add Card permite utilizatorilor să adauge carduri de credit sau de debit eligibile la portofelul lor digital prin simpla atingere a cardului de telefon.

De la lansarea Tap to Add Card la nivel global cu Apple Pay, în septembrie 2024, soluţia a devenit tot mai populară și a permis activarea a milioane de token-uri pentru peste 100 de emitenți, contribuind la obținerea unor rate mai mari de autorizare și de reducere a fraudei. Deţinătorii de carduri Visa își pot adăuga cardurile Visa la Apple Wallet foarte rapid, fără să mai introducă manual detaliile cardului.

Visa a dezvoltat, de asemenea, soluția Tap to Confirm, care permite consumatorilor să autorizeze rapid și sigur un transfer cu valoare ridicată, și Tap to Send and Request, o opțiune care permite apropierea cardului fizic sau a cardului dintr-un portofel digital de telefonul unui prieten pentru a trimite și primi bani rapid şi în siguranță. Tap to Send va fi disponibil anul acesta pe dispozitivele Samsung Galaxy sub denumirea „Tap to Transfer”.

____________

1) Visa B2C Study, 2024
2) Visa B2C Study, 2024
3) Date VisaNet FY23-FY24

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?