[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BCR: 87% dintre produsele pentru persoane fizice vandute pe flux exclusiv digital. 72% dintre sucursalele bancii sunt „cashless”. Peste 63% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding.

28 februarie 2025

BCR raporteaza „investiții semnificative în digitalizarea produselor retail”, cu 87% dintre produsele pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) vândute pe flux 100% digital. Peste 2.000 de clienți au accesat un credit ipotecar direct din George, BCR fiind prima bancă bancă din România care a digitalizat cel mai complex produs de creditare retail.

Digitalizare accelerată
. 2,53 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care 2,16 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile cu o creștere de 16% an pe an.

. Aproximativ 2 milioane de produse BCR au fost deschise digital.

. 60.000 de clienți și-au activat opțiunea George Bills în primele trei luni de la lansare și peste 36.000 de facturi au fost plătite astfel. Noua funcționalitate acoperă 350 de furnizori din România și permite utilizatorilor George să-și gestioneze rapid plata facturilor, prin opțiuni flexibile: scanarea codului de bare, încărcarea imaginii facturii sau conectarea contului online al furnizorului.

George pentru afacerea ta
. Peste 160.000 de companii sunt înrolate în George pentru afaceri, ecosistemul digital unic în România. În 2024, peste 63% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar aproape 70% dintre creditele pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin produsele digitale disponibile: Overdraft Digital, Credit Inteligent George, Card de Credit George și Linia de credit IMM Invest.

. 82% dintre creditele IMM Plus 2024 acordate clienţilor microîntreprinderi au fost aprobate pe flux 100% digital, din George. BCR le-a oferit antreprenorilor posibilitatea să acceseze linia de credit IMM Plus direct din George, cu aprobarea creditului în doar câteva minute. 

. Portofoliul de soluții digitale a fost extins și prin lansarea George SmartEU. Peste 78.000 de antreprenori au beneficiat de informații sau consiliere pentru programele de finanțare din fonduri europene sau naționale, prin intermediul ecosistemului BCR – George, George SmartEU și chatbot-ul ADA dedicat programelor de finanțare. George SmartEU a integrat 49 de programe de finanțare, granturi și instrumente financiare.

. Extinderea ecosistemului a însemnat și digitalizarea celor mai solicitate tipuri de operațiuni, inclusiv deschidere de conturi în oricare dintre cele 14 valute disponibile și deschiderea de conturi dedicate proiectelor guvernamentale.

. George Store este „cel mai mare marketplace de soluții pentru antreprenori” și oferă acces la un portofoliu extins de servicii, cu oferte speciale: Sănătate (MedLife, Regina Maria), Securitate cibernetică (Bitdefender), Soluții digitale (semnătură digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), Juridic (QuickLegal), Servicii (Edenred), Online Payments (Global Payments), Leasing (Financiar Auto, Echipamente), Soluții de facturare (Banqup, EasyBill), Administrare Afaceri (Regnet și SOLO).

Transformarea interacțiunilor cu clienții
. Record în atragerea de clienți noi. Campania „Alege bine pentru tine”, una dintre cele mai ample oferte comerciale de pe piața de banking din România, a atras peste 150.000 de clienți noi. Vânzările de credite de nevoi personale, carduri de credit și conturi de economii s-au dublat pe parcursul campaniei, în timp ce 170.000 de clienți și-au transferat salariul la BCR, iar 260.000 de clienți au achiziționat un al doilea produs din portofoliul băncii.

. Banca a continuat dezvoltarea sistemului de open banking, facilitând deschiderea de conturi George, prin flux 100% digital, direct din aplicațiile Kaufland, Lidl Plus, MyVodafone, Rompetrol și Profi. În plus, eMAG și BOLT s-au alăturat ca noi parteneri în George Store, oferind promoții speciale utilizatorilor.

. În noiembrie 2024, prin parteneriatul cu Dedeman am introdus un nou produs de creditare, disponibil direct la casa de marcat printr-un flux de plată simplificat.

. Clienții BCR au primit peste 31,5 milioane de lei  prin George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi celor care folosesc plata cu cardul. George Moneyback a ajuns la peste 1,37 milioane de utilizatori, în creștere cu 22% față de 2023.

. Peste 200 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii cinci ani, dintre care peste 63 milioane în 2024, în creștere cu 18% față de 2023. BCR a implementat soluția de plată contactless în 20 de orașe din România, inclusiv București.

. Mai mult de 2,6 milioane de tranzacții, în valoare totală de 72 milioane lei, au avut loc de la implementarea sistemului de plată inteligentă pentru parcările de la terminalele Aeroportului Internațional Henri Coandă. Soluția implementată de BCR permite oricărei persoane să plătească parcarea la aeroport contactless, cu cardul bancar sau cu orice dispozitiv inteligent care permite plata prin tehnologia NFC, atât la terminalele de plată, cât și direct la barierele de acces.

. Peste 30% dintre unitățile BCR au fost renovate după modelul care transformă unitățile în centre de dialog financiar. În plus, 72% dintre sucursalele BCR sunt cashless.

. „Facilităm conversațiile digitale ale clienților și investim în dezvoltare Contact Center-ului BCR, pentru mai multă accesibilitate, confort și suport de încredere.” – mai precizeaza banca. Din peste 2 milioane de apeluri în 2024, mai mult de jumătate au fost gestionate prin chatbot-ul ADA și prin IVR-ul conversațional, meniul interactiv prin care preluăm apelurile în Contact Center. De asemenea, peste 850.000 de clienți au ales să se autentifice direct din platforma George sau prin Voice ID.

In 2024 am accelerat digitalizarea în BCR pentru un banking simplu, rapid și personalizat, și am dus educația financiară la peste 1,8 milioane de români, prin Școala de Bani, dar și prin serviciul de Coaching Financiar, prin care oferim clienților un plan financiar adaptat obiectivelor de viață. În plus, am lansat ZBOR, ecosistemul dedicat tinerilor din România, unde punem la dispoziția noilor generații resursele necesare pentru dezvoltarea personală și profesională.” – Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?