[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BCR: campania „Alege bine pentru tine” a atras peste 150.000 de clienti noi. 170.000 de clienti si-au transferat salariul la BCR.

2 august 2024

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 8,2 miliarde de lei în S1 2024, cu o creștere a stocului de credite acordate microîntreprinderilor de 39,6% an pe an.

Stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate în moneda locală a crescut cu 8,1% an pe an, în timp ce stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 40,4% an pe an.

Campania „Alege bine pentru tine” a susținut aceste rezultate „printr-una dintre cele mai ample oferte comerciale de pe piața de banking din România, care include dobânzi competitive, eficientizarea costurilor asociate creditului și bani înapoi la cumpărături, alături de un portofoliu amplu de produse de economisire și investiții” – potrivit comunicatului.

In urma campaniei BCR raporteaza peste 150.000 de clienți noi, 170.000 de clienți care și-au transferat salariul la BCR și mai mult de 260.000 de clienți care au achiziționat un al doilea produs din portofoliul băncii.

În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 5,7 miliarde de lei în S1 2024, dintre care aproximativ 27% sunt destinate investițiilor.

Performanța financiară a Grupului BCR în S1 2024
BCR a înregistrat un profit net de 1.314 milioane de lei (264 milioane de euro) în S1 2024, în creștere cu 18,3% față de 1.111 milioane de lei (225 milioane de euro) în S1 2023, „datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de un volum mai mare de afaceri cu clienții.”

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 21,7% până la 1.862 milioane de lei (374 milioane de euro) în S1 2024, de la 1.530 milioane de lei (310 milioane de euro) în S1 2023, pe fondul unei creșteri puternice a veniturilor operaționale și o bună gestionare a cheltuielilor operaționale.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 18,6% până la 2.099 milioane de lei (422 milioane de euro) în S1 2024, de la 1.770 milioane de lei (359 milioane de euro) în S1 2023, determinat de un volum mai mare de business.

Venitul net din comisioane s-a îmbunătățit cu 16,8% până la 525 milioane de lei (106 milioane de euro) în S1 2024, de la 450 milioane de lei (91 milioane de euro) în S1 2023, determinat de o creștere echilibrată pe toate categoriile de comisioane.

Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,0% până la 253 milioane de lei (51 milioane de euro) în S1 2024, de la 287 milioane de lei (58 milioane de euro) în S1 2023, determinat de o activitate de tranzacționare mai redusă.

Venitul operațional a crescut cu 14,4% până la 2.902 milioane de lei (583 milioane de euro) în S1 2024, de la 2.537 milioane de lei (514 milioane de euro) în S1 2023, determinat de venituri nete din dobânzi și venituri nete din comisioane mai mari.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 1.041 milioane de lei (209 milioane de euro) în S1 2024, în creștere cu 3,3% în comparație cu 1.007 milioane de lei (204 milioane de euro) în S1 2023, determinat de alte cheltuieli administrative mai mari, în principal IT, consultanță și cheltuieli de marketing, în timp ce cheltuielile cu personalul au scăzut.

În baza acestor evoluții, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit până la 35,9% în S1 2024, față de 39,7% în S1 2023.

Costurile de risc și calitatea activelor
Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a reflectat o alocare de provizion de 94 milioane de lei (19 milioane de euro) în S1 2024, comparativ cu o alocare de provizion de 128 milioane de lei (26 milioane de euro) în S1 2023. Rezultatul curent a fost determinat de provizioane de portofoliu înregistrate pentru retrogradări de rating, pentru creditele nou acordate, precum și pentru noi credite neperformante, parțial compensate de recuperări și de actualizarea parametrilor de risc utilizați în determinarea provizioanelor pe baza celor mai recente proiecții macroeconomice.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,6% în iunie 2024, în scădere față de nivelul de 2,9% înregistrat în decembrie 2023. „Această evoluție reflectă creșterea creditelor acordate clienților, precum și recuperările, creditele redevenite performante, precum și creditele neperformante scose din bilanț de pe ambele segmente retail și corporate, care au compensat parțial formarea de noi credite neperformante. În același timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 176,2% în iunie 2024.” – explica banca.

Capitalizare și finanțare
Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerințele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 23,3% în mai 2024, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României.

Creditele și avansurile nete acordate clienților au crescut cu 8,4% până la 63.679 milioane de lei (12.794 milioane de euro) la data de 30 iunie 2024 de la 58.743 milioane de lei (11.806 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2023, „susținute de creșterea pe ambele segmente retail și corporate”.

Depozitele de la clienți au crescut cu 4,3% până la 81.854 milioane de lei (16.445 milioane de euro) la data de 30 iunie 2024 de la 78.482 milioane de lei (15.773 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2023, „susținute atât de creșterea depozitelor retail, cât și a celor corporate”.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?