[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BCR raporteaza un nou record al vanzarilor digitale in iunie: 91% din totalul produselor vandute au fost achizitionate pe flux 100% digital

2 august 2024

87% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) au fost acordate pe flux 100% digital în S1 2024. „Luna iunie 2024 a marcat un record al vânzărilor digitale, cu 91% din totalul produselor vândute la nivel de bancă achiziționate pe flux 100% digital.” – potrivit comunicatului de presa.

2,4 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care aproape 2 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile cu o creștere de 15% an pe an. Peste 160.000 de companii sunt înrolate în George.

În S1 2024, peste 70% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar aproape 80% dintre creditele pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin produsele digitale disponibile: Overdraft Digital, Credit Inteligent George, Card de Credit George și Linia de credit IMM Invest.

Vânzări digitale record în George în S1 2024
BCR raporteaza o creștere cu 23% a tranzacțiilor în George față de S1 2023.
Peste 90% din totalul produselor vandute au fost acordate pe flux digital (față de 74% în S1 2023), direct din George, dupa cum urmeaza: 94% din totalul creditelor de consum, 97% din totalul cardurilor de credit și 99% din totalul produselor de tip descoperit de cont, 99% din conturile de economii, peste 90% din depozite au fost vândute digital si 92% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR.

82% dintre creditele IMM Plus 2024 acordate clienţilor microîntreprinderi au fost aprobate pe flux 100% digital, din George. BCR le-a oferit antreprenorilor posibilitatea să acceseze linia de credit IMM Plus direct din George, cu aprobarea creditului în doar câteva minute.

Transformarea interacțiunilor cu clienții

Din T2 2024, George este accesibil și pentru non-clienți, iar aceștia pot explora principalele beneficii și
caracteristici ale platformei după ce descarcă aplicația, înainte de a începe procesul de onboarding.

Aproximativ 45.000 de copii au acces la aplicația George Junior, care scalează experiența George
pentru copiii între 7 și 14 ani și oferă soluții de educație financiară. Aplicația este gestionată de părinți,
George oferind control parental și transparență în gestionarea finanțelor copiilor.

Clienții BCR au primit 27 milioane de lei  prin George Moneyback, programul de loialitate care oferă
bani înapoi celor care folosesc plata cu cardul. George Moneyback a ajuns la peste 1,25 milioane de
utilizatori, în creștere cu 27% față de S1 2023. În plus, BCR a devenit banca cu cel mai mare număr
de utilizatori Moneyback la nivelul Grupului Erste.

BCR a continuat dezvoltarea sistemului de open banking, iar peste 1.300 de conturi George au fost deschise deja, pe flux 100% digital, din aplicațiile Kaufland, Lidl Plus, MyVodafone, Rompetrol și Profi. Utilizatorii care aleg să-și deschidă cont George accesând una dintre platformele partenerilor beneficiază de o ofertă specială la cumpărăturile efectuate cu cardul George în magazinele partenerilor.

Peste 168 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii cinci ani,
dintre care peste 29 milioane în S1 2024, în creștere cu 16% față de S1 2023. BCR a implementat soluția
de plată contactless în 18 orașe din România, inclusiv București.

Mai mult de 2 milioane de tranzacții, în valoare totală de 56 milioane lei, au avut loc de la implementarea sistemului de plată pentru parcările de la terminalele Aeroportului Internațional Henri Coandă. Soluția inteligentă implementată de BCR permite oricărei persoane să plătească parcarea la aeroport contactless, cu cardul bancar sau cu orice dispozitiv inteligent care permite plata prin tehnologia NFC, atât la terminalele de plată, cât și direct la barierele de acces.

BCR a continuat dezvoltarea unităților pe baza unui model ce transformă agenția bancară într-un centru de dialog financiar și am ajuns la un număr de 55 de unități modernizate astfel. În S1 2024, banca a deschis 6 hub- uri noi pe acest model, în Iași, Râmnicu-Sărat, Vaslui, Carei, Reghin și București.

Activitatea din contact center

Contact Center-ul BCR a preluat peste 1 milion de apeluri în S1, iar integrarea digitală a continuat prin:
Video Advisory, o nouă funcționalitate care vine în întâmpinarea nevoilor clienților, oferindu-le posibilitatea să interacționeze cu experții BCR simplu, rapid și de oriunde își doresc, prin intermediul unor întâlniri video. Opțiunea Video Advisory poate fi accesată de pe site-ul bcr.ro, dar și prin intermediul aplicației George, oferind clienților posibilitatea de a solicita asistență video, de a afla informații despre produsele și serviciile BCR, dar și de a beneficia de un plan financiar personalizat, printr-o experiență de banking digitală completă și eficientă.

Chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, este disponibil pe www.bcr.ro/ADA, George Web și George Mobile. ADA a purtat peste 455.000 de conversații în S1 2024, iar în aproximativ 35% dintre acestea a oferit informații personalizate fără intervenție umană, prin self service, despre produsele și serviciile clienților.

IVR-ul conversațional, meniul interactiv prin care preluăm apelurile în Contact Center, a oferit aproximativ 82.000 de informații personalizate fără intervenție umană.

Voice ID, autentificarea biometrică prin amprenta vocală într-o convorbire liberă în apelurile din Contact Center. În S1 2024, aproximativ 266.000 de clienți s-au autentificat prin Voice ID.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?