De la lansarea aplicației Salt, în data de 4 aprilie 2024, portofoliul Salt Bank a crescut la peste 200.000 de carduri. Cashback-ul* este considerat principalul beneficiu la achiziționarea unui card de debit, de către membrii comunității Salt Bank.
Conform unui chestionar realizat în mai 2024 în cadrul Comunității Fondatorilor Salt Bank, cashback-ul este perceput de către utilizatori ca „bani economisiți”, iar o parte dintre aceștia îl consideră „o recompensă pentru cumpărăturile efectuate cu cardul”.
„De la lansare, peste 200k de clienti au ales sa nu stea in banca lor si sa incerce ceva nou. Ei sunt majoritari barbati, vin din mediul urban mare si fac plati cu telefonul” – spune Robert Anghel, Chief Business Officer la Salt Bank.
Datele de utilizare arată că 7 din 10 tranzacții la comercianți ale clienților Salt sunt efectuate cu telefonul mobil (Apple Pay sau Google Wallet) iar 3 din 4 tranzacții sunt efectuate la magazine fizice, în principal la supermarketuri, restaurante, benzinării, transport în comun și farmacii.
18% din plăți sunt efectuate în afara țarii și 2% în afara Europei, utilizând într-o proporție ridicată optiunea multicurrency a cardului, disponibilă în 16 valute.
De asemenea, covrigăriile, accesul la metrou, ride sharing-ul și achiziția de produse digitale din store-uri ocupă un loc important în numărul de tranzacții. Cele mai mari valori ale plătilor au fost înregistrate pe site-urile de plată a taxelor locale, rezervări de hoteluri și bilete de avion.
Ce urmeaza?
Call center-ul devine care center, astfel incat comunicarea cu clientii se face exclusiv cu oameni.
„Am ales sa construim un Call center in care sa folosim doar human_inteligence. Condus cu oameni care incearca sa raspunda in primul rand uman, empatic si prietenos cerintelor voastre. In ultima luna, timpul de raspuns a fost sub 1minut pentru 75% dintre clienti.” – a precizat Robert Anghel care a mai adaugat:
„Introducem saptamana viitoare un feature nou, unul dintre cele mai cerute in comunitatea fondatorilor Salt: „Spending_insights”. E un feature care iti arata dinamica cheltuielilor in timp si le clasifica pe categorii si comercianti pentru a-ti arata care sunt comportamentele sanatoase financiar si care sunt cheltuielile care pot fi optimizate.„
_________
*Cashback-ul a fost introdus în limbajul financiar bancar în 1986 de către Discover Financial Services
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: