Plățile către bugetele locale au înregistrat cel mai puternic avans în termeni de volum în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (+42%). Ponderea plăților către stat în totalul celor realizate prin Stațiile de Plată SelfPay a ajuns la 10,7% ca număr de tranzacții, respectiv 11,5% ca valoare. În prezent, SelfPay le oferă consumatorilor posibilitatea de a achita peste 60 de tipuri de taxe (inclusiv locale).
SelfPay, liderul pieței de terminale de plată de tip self-service din România, a înregistrat în primele patru luni ale acestui an plăți ale taxelor și impozitelor efectuate prin intermediul rețelei sale de Stații de Plată în valoare cumulată de peste 250 de milioane de lei.
Ca număr de tranzacții, în aceeași perioadă au fost procesate 1,5 milioane de astfel de plăți prin intermediul Stațiilor de Plată SelfPay. Compania SelfPay SA operează în România peste 11.000 de Stații de Plată amplasate în mai mult de 2.000 de localități.
În prezent, SelfPay le oferă utilizatorilor posibilitatea de a plăti, folosind rețeaua sa de Stații de Plată, un număr de 63 de tipuri de taxe și impozite (față de doar 47 la finalul lunii aprilie 2023), de la plata rovinietei la tarifele pentru emiterea pașaportului. La acestea se adaugă diferite taxe fără debit și alte impozite și taxe către 57 de instituții publice locale (față de 41 la sfârșitul lunii aprilie 2023). În total, SelfPay pune astăzi la dispoziția utilizatorilor posibilitatea de a plăti peste 300 de servicii.
În primele patru luni ale anului curent, Stațiile de Plată SelfPay au procesat în total aproape 14 milioane de plăți, în valoare totală de circa 2,22 miliarde de lei. Ponderea plăților către stat în totalul celor realizate prin intermediul Stațiilor de Plată SelfPay în primele patru luni ale anului a ajuns la 10,7% ca număr de tranzacții, respectiv 11,5% ca valoare.
„Suntem foarte optimiști cu privire la dezvoltarea acestui segment de servicii, în contextul în care există o cerere substanțială pentru soluții alternative pentru plata obligațiilor către stat”, afirmă Adrian Badea, CEO SelfPay SA. „Există categorii importante de consumatori care, din diferite motive, fie nu mai au acces la opțiunea clasicului ghișeu – pentru că administrația locală se digitalizează sau pentru că locațiile fizice se împuținează din cauza restrângerii bugetelor publice – fie nu se simt confortabili în mediul online. Un număr semnificativ de consumatori doresc să își achite diversele obligații de plată la un echipament self-service, folosind cardul bancar sau numerar, la fel de ușor ca la ghișeu, dar fără inconvenientul birocrației și al statului la coadă. Stațiile de Plată SelfPay reprezintă o astfel de soluție comodă și accesibilă pentru aceste categorii de consumatori; oriunde te-ai afla în România, ai în apropiere o Stație de Plată.”
Pentru ce plăți apelează românii cel mai des la Stațiile de Plată SelfPay
Ȋn mod particular, patru categorii de plăți se detașează de restul: cele pentru rovinietă, tariful pentru eliberarea pașaportului și cele pentru eliberarea permisului de conducere, respectiv a certificatului de înmatriculare. În aceste categorii, la Stațiile de Plată SelfPay s-au efectuat în perioada ianuarie- aprilie 2024 tranzacții în valoare de peste 96 milioane lei. Plățile către bugetele locale au înregistrat cel mai puternic avans în termeni de volum în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (+42%).
Plățile contribuțiilor către bugetele publice, o piață cu doi mari jucători: Ghiseul.ro și SelfPay
„Ar mai trebui menţionat că în acest moment există doi mari jucători cu acoperire naţională, pe această piață a serviciilor de plăți către bugetele publice: Ghiseul.ro și rețeaua de Stații de Plată SelfPay”, spune Adrian Badea. „În platforma Ghiseul.ro, o soluție strict online, sunt înrolate în prezent 1.464 de instituții publice centrale și locale, dintre care 1.368 sunt înrolate pentru plata impozitelor și taxelor locale. După cele mai recente date, Ghiseul.ro are circa 2,2 milioane de utilizatori activi și de la începutul anului până la finalul lunii aprilie a înregistrat circa 2,5 milioane de tranzacții, colectând aproximativ 1,5 miliarde de lei. Prin comparație, tot în primele patru luni din acest an SelfPay a procesat 1,5 milioane de tranzacții în valoare de peste 250 milioane de lei, cu doar 63 de servicii de tip taxe şi impozite. Ceea ce demonstrează că în continuare există un segment semnificativ de utilizatori care au nevoie de servicii de plată precum cele pe care le oferim – în primul rând cu prezență fizică, dar cu avantajul accesibilității și ușurinței în utilizare.”
SelfPay deține cea mai mare rețea de terminale de tip self-service din România, cu peste 11.000 de Stații de Plată și mai bine de 300 de servicii disponibile. Stațiile de Plată SelfPay pot fi găsite în marile rețele de retail (Mega Image, Profi, Kaufland, Carrefour, Penny), centre comerciale, piețe, benzinării, magazine de proximitate, în sedii ale băncilor partenere, dar și în primării și alte instituții publice, și sunt disponibile în fiecare zi, în intervalul orar în care aceste unități sunt deschise. SelfPay a făcut primul pas la Bursa de Valori București în 2021: obligațiuni în valoare de trei milioane de euro, emise în cadrul unui plasament privat, au fost listate și susțin dezvoltarea rețelei de Stații de Plată SelfPay la nivel național și internațional.
Rețeaua internațională a fost lansată în luna iunie 2022 în Irlanda, apoi în Franța.
SelfPay, membru al Asociației Române de Fintech, a lansat în primul trimestru din 2022 aplicația mobilă SelfPay Now, cu funcția Cash Deposit, unică în Europa, prin care utilizatorii pot alimenta cu numerar cardurile bancare în timp real, fără a mai fi necesar să se deplaseze până la bancă. Aplicația SelfPay Now oferă și funcția de transfer în timp real de pe cardul unui utilizator al aplicației SelfPay Now pe cardul altui utilizator. De asemenea, este disponibilă și funcția de transfer în timp real între cardurile proprii ale utilizatorilor, atunci când acestea sunt înrolate în aplicație, precum şi funcționalitatea de open banking, respectiv posibilitatea ca utilizatorii să verifice soldul cardurilor înrolate, al conturilor bancare și istoricul tranzacțiilor.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: