BCR raporteaza o „digitalizare accelerată și transformarea interacțiunilor cu clienții” in comunicatul aferent rezultatelor semestrului I din 2023. Astfel, 2,19 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care 1,74 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile cu o creștere de 15,5% an pe an.
Gradul de adoptie al serviciilor cu acces la distanta este si el in crestere si s-a ajuns ca 71% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) sunt acordate pe flux 100% digital.
Gradul de utilizare al Platformei George
BCR a inregistrat „vânzări digitale record în George”, cresterea tranzactiilor fiind cu 29% mai mare in S1 2023 comparativ cu S1 2022.
Cifre statistice relevante legate de accelerarea pocesului de digitalizare a relatiei dintre client si banca:
. 85% din creditele noi de nevoi personale în S1 2023 au fost acordate pe flux 100% digital, față de 73% în S1 2022
. 99% dintre conturile de economii și peste 76% dintre depozite sunt deschise pe flux 100% digital
. 68% dintre clienții BCR care au activat produsul Capital Plan au aplicat digital, direct din George. Capital Plan este un serviciu prin care stimulăm comportamentul investițional, oferind clienților posibilitatea să aloce lunar, sume mici, cu o valoarea de minim 100 lei, într-un plan de investiții pe termen mediu și lung.
. 74% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR au fost achiziționate pe flux 100% digital, direct din George.
. Peste 50% din totalul rambursărilor anticipate se realizează pe flux 100% digital, direct în George.
. Aproximativ 140.000 de companii sunt înrolate în George pentru afaceri, ecosistemul digital ce asigură o ofertă integrată de Digital Onboarding, Digital Overdraft și Multiprofile (proces prin care utilizatorul care are cont personal și business George folosește aceeași platformă pentru a se autentifica). În S1 2023, peste 60% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar aproape 80% dintre liniile de credit standard pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft.
Alte noutati aferente semestrului I din 2023
Banca a implementat AliasPay in platforma geroeg, funcționalitate care permite plățile intra și interbancare prin intermediul numărului de telefon. Din luna mai a acestui an, clienții BCR pot transfera bani în George, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor, fără a utiliza codul IBAN.
De asemenea, BCR a continuat dezvoltarea sistemului de open banking, iar contul George poate fi deschis acum, pe flux 100% digital, din aplicațiile Lidl Plus și MyVodafone. Utilizatorii care aleg să își deschidă cont George de pe una dintre cele două platforme beneficiază de o ofertă specială – cei care folosesc aplicația Lidl Plus primesc 150 lei înapoi la cumpărăturile din orice magazin Lidl, în timp ce clienții care aleg MyVodafone primesc 150 lei înapoi la cumpărăturile în rețeaua de magazine Vodafone sau de pe site-ul www.vodafone.ro.
Nu in ultimul rand, BCR a modernizat 42 de unitati pe baza unui model ce transformă agenția bancară într-un centru de dialog financiar. În S1 2023, banca a deschis cinci hub-uri noi pe acest model în Bacău, Ploiești, Craiova și București, „urmând planul investițional atât în modernizarea spațiului, cât și prin echiparea cu tehnologie de ultimă generație” potrivit comunicatului.
Performanța financiară a Grupului BCR în S1 2023
BCR a înregistrat un profit net de 1.110,8 milioane de lei (225,1 milioane de euro) în S1 2023, în creștere cu 6,6% față de 1.042,1 milioane de lei (210,7 milioane de euro) în S1 2022, datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de un volum mai mare de afaceri cu clienții.
Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 20,6% până la 1,529,7 milioane de lei (310,1 milioane de euro) în S1 2023, de la 1,268,1 milioane de lei (256,4 milioane de euro) în S1 2022, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.
Venitul net din dobânzi a crescut cu 29,9% până la 1.770,1 milioane de lei (358,8 milioane de euro) în S1 2023, de la 1.362,5 milioane de lei (275,5 milioane de euro) în S1 2022, determinat de un volum mai mare de business împreună cu dobânzi mai mari pe piața monetară.
Venitul net din comisioane a scăzut cu 0,4% până la 449,6 milioane de lei (91,1 milioane de euro) în S1 2023, de la 451,3 milioane de lei (91,2 milioane de euro) în S1 2022, determinat de efectul de bază negativ din generarea unui venit din comisioane mai mare în S1 2022 datorat unui volum temporar mai mare de tranzacții cu cash, compensat parțial de un venit din comisioane mai mare din creditarea corporate.
Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 5,0% până la 287,4 milioane de lei (58,3 milioane de euro) în S1 2023, de la 302,5 milioane de lei (61,2 milioane de euro) în S1 2022, datorită unui număr mai mic de tranzacții de schimb valutar.
Venitul operațional a crescut cu 16,9% până la 2.536,9 milioane de lei (514,2 milioane de euro) în S1 2023, de la 2.169,5 milioane de lei (438,7 milioane de euro) în S1 2022, determinat de un venit net din dobânzi mai mare.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: