[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Creștere de 35% a numărului de clienți OTP Bank care au efectuat tranzacții bancare prin intermediul aplicației SmartBank în 2022

13 februarie 2023

Potrivit datelor OTP Bank, în ultimul an, numărul utilizatorilor serviciului SmartBank (mobile banking) a crescut cu 35%, iar valoarea totală a volumelor tranzacțiilor înregistrate pe canalele digitale în 2022 a crescut cu 45% față de volumele tranzacționate în anul precedent (creșterea fiind de chiar 81% în cazul volumelor tranzacționate în euro).

De asemenea, clienții digitali OTP Bank persoane fizice care pot alege să efectueze operațiunile bancare online, au preferat să folosească aceste canale digitale pentru 96% din tranzacțiile efectuate anul trecut, ajungând chiar la 98%, în cazul clienților persoane juridice.

“Ultimii ani au fost cu adevărat intenși, în ceea ce privește invesțiile făcute în digitalizare și îmbunătățire a serviciilor tehnologice existente. Am eficientizat vechile tehnologii și am identificat noi soluții care să ne aducă mai aproape de clienții noștri.” a declarat Constantin Mareș, Director General Adjunct OTP Bank România, Divizia Digital.

Principalele operațiuni derulate de clienți prin intermediul SmartBank sunt cele legate de transferul rapid de bani prin Magnetul de Bani, crearea de depozite, dar și schimburile valutare prin intermediul noii platforme digitale lansate în 2022. Alături de acestea, rămân desigur operațiunile recurente de genul plăților de utilități sau transferurillor inter și intrabancare, ce pot fi gestionate din aplicația de mobile banking.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?