Compania românească Footprints for Retail, ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume, închide prima rundă de finanțare și atrage o investiție de 500.000 de euro, compania fiind evaluată acum la 5 milioane de euro.
Soluția Footprints are la bază o tehnologie unică ce le oferă companiilor din comerțul offline posibilitatea de a monetiza datele generate de proprii clienți. Acest lucru se realizează prin conversia traficului anonim în clienți profitabili, cu un comportament de achiziție predictibil, analizând în mod unitar datele comportamentale din offline și online, cu ajutorul inteligenței artificiale și automatizării algoritmice.
În prezent, complexitatea interacțiunilor dintre clienți și produsele și serviciile companiilor nu este înțeleasă complet de către modelele de date ale retailerilor și ale platformelor cu care lucrează. Acest fapt nu permite realizarea unei corespondențe clare între campaniile de publicitate și vânzările realizate. Footprints folosește ecosistemul de date generate de clienți în interacțiunea cu companiile pentru a realiza profilări comportamentale predictive care apoi permit transformarea investițiilor de media ale retailerilor.
„Am închis runda de investiții după 2 luni, în care am atras 500.000 de euro, și am reconfirmat pe de-o parte potențialul platformei Footprints, într-o piață globală de Retail Media, estimată să atingă, la finalul lui 2022, venituri de 50 de miliarde de dolari, și pe de altă parte al industriei de retail, care, prin digitalizare, va trece printr-o transformare radicală în următoare perioadă. Investiția ne oferă premisele dezvoltării mai rapide a produsului și permite accelerarea prezenței platformei în mai multe piețe”, spune Dan Marc, fondator și CEO Footprints For Retail.
„Viteza cu care Footprints convertește clienți internaționali arată maturitatea echipei și a produsului dezvoltat, într-o piață în care opțiunile sunt limitate. Unicitatea platformei, combinată cu inovația tehnologiei, dar și cu nevoia și dorința de a transforma retailul au determinat închiderea rapidă și cu succes a rundei de finanțare. Footprints a atras investitori care au încredere că soluția dezvoltată în România va perturba evoluția liniară a industriei de Retail Media și o va face accesibilă oricărui retailer”, spune Sandu Băbășan, investitor și partener Robin Good.
_______________
Footprints For Retail este singura companie românească inclusă în Microsoft Pegasus, programul Microsoft desfășurat la nivel global care include 12 companii pe care pariază că vor remodela businessul și modul de operare al comerțului clasic.
Printre clienții Footprints For Retail se află: INGKA Holding B.V. (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomerat în industria imobiliară și de retail din EAU), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover, Erste Group, First Bank și Țiriac Group.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: